Awesome weekend

Herregud. Jag. Har. Inga. Ord. Matchen var helt otroligt cool! Dels var det ju skitkul att äntligen få se lite hockey igen, känna lukten av ishall liksom och dels att det var en NHL-match. Inte vilken match som helst heller, utan mitt absoluta favoritlag med min absoluta favoritspelare genom tiderna. Henrik Lundqvist. Han verkar vara den populäraste spelaren i Rangers också, han fick definitivt högsta jublet och jag såg mest hans namn på alla tröjor så det var ju lite coolt. Stolt svensk som man är liksom! Det är verkligen skillnad på hockey här och hockey i Sverige. Det går så mycket fortare här, man måste hänga med hela tiden. Sjukt ballt! Att det sen blev 4-0 till Rangers gjorde ju inte upplevelsen mindre cool. Sånt jävla drag vill jag lova! Ska ni till NY nån gång, se till att se en hockeymatch. 
 
Så innan matchen vandrade jag mest omkring på Fifth Avenue och Upper East Side. Hängde litegrann i Central Park också och köpte glass. Var dock sjukt trött efter matchen så jag åkte hem ganska direkt och kollapsade här hemma, haha. Skulle ju upp tidigt igen i söndags och återvända till min favoritstad. Träffade Emelie utanför biblioteket (som ligger typ i mitten av allt, inte långt från Grand Central) och vi satt där och tjötade ett tag. Sen vandrade vi upp till Central Park där vi satt och spanade in allt roligt folk som finns i NY. Det finns verkligen alla typer av människor, precis alla och det är sååå häftigt! Love it. Vid tre började det nästan bli lite kallt (ja, jag var barbent...) så vi åkte ner till the Village där vi käkade en supersen brunch (klockan var typ halv fyra) innan vi gick och köpte lite svenskt godis ehehe. Sen gick vi till det svenska caféet Fika och jag åt en riktig kanelbulle. LYCKA! Åkte hem runt halv åtta så det blev inte så sent igår heller vilket var skönt. Åkte hem och chillade lite innan jag skypade med Edith en stund. 
 
Nu börjar jag strax jobba igen, måste byta tjejernas lakan och städa undan lite innan det är dags för squash. Tråkigt väder idag, imon ska det också vara regnigt men på onsdag blir det fint igen. Redan maj då ju, fy vad sjukt! Ha det fint så hörs vi snart (med lite bilder, jag LOVAR!). Kram!
 
En bild från i Söndags och Central Park kan ni få nu i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0