Det blir plugg för mig till hösten...

Jaa tyvärr (eller det är skönt också) så börjar ju mitt år gå mot sitt slut. Bara fyra månader kvar och det är verkligen dags att börja fundera på vad jag ska göra av resten av mitt liv. Jag har ju varit inne på journalist såpass länge så det känns ändå som nånting jag kan tycka är roligt och som jag kommer trivas med. Det värsta med journalisthögskolan är ju att man måste ha 60 högskolepoäng så därför måste jag läsa ett år innan jag kan söka in dit. Så till hösten har jag sökt in till en grundkurs i retorik på Göteborgs Universitet. Japp, så håll tummarna för att jag kommer in där haha...Varför jag valde retorik? Dels för att jag tycker det är väldigt intressant men också för att jag tror att det kommer vara väldigt användbart, både i vanliga livet och i journalistiken. Tänkte bara uppdatera er om att mina planer för framtiden is still going strong och jag är både taggad och sjukt otaggad för att komma hem. Men den 1:a september blir det skolbänken igen! Åh herregud...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0