6 månader i USA

Ja, igår firade jag 6 månader här i USA. Det känns helt sjukt faktiskt, jag har nu varit här i ett halvår och jag har ett halvår kvar. Hur galet? Men ändå känns det som att jag har varit här i typ 10 år samtidigt som det känns som att jag kom typ igår. Jag kan i alla fall knappt förstå att halva mitt äventyr nu är slut. Tiden har bara flygit iväg och jag har hunnit med så mycket roliga saker, jag har skaffat mig så många otroliga minnen redan och fler ska det bli. 
 
Jag har lärt mig så otroligt mycket under detta halvår, förmodligen mer än vad jag nånsin har lärt mig förut. Inte matte, svenska eller historia, men saker om mig själv, saker om livet liksom. En kunskap som för mig är helt ovärderlig! Jag har vuxit i mig själv, jag förstår numera verkligen vad det innebär att ta ansvar, både för mig själv och för andra. Jag vet att jag klarar av att ta hand om mig själv. Jag vet vem jag är och vad jag vill få ut av livet. Så på samma gång som jag är exakt samma person som jag var innan jag åkte för ett halvår sen så är jag också en helt annan tjej som kommer hem med nya erfarenheter, minnen och tankar om ännu ett halvår.
 
Så vad har jag hunnit med under mitt halvår? 
- Börjat om på nytt
- Tagit hand om två nyfödda bebisar helt själv!!
- Bott i Arizona
- Firat min födelsedag "the American way"
- Gått på en riktig amerikansk dejt 
- Åkt till San Diego, CA
- Sett Hoover Dam
- Åkt till Las Vegas, NV
- Sett Grand Canyon, AZ
- Firat Thanksgiving "the American way"
- Vantrivts och övervägt att köpa en flygbiljett och bara åka hem igen
- Firat en relativt hemsk julafton
- Flyttat från AZ till CT
- Börjat om på nytt ännu en gång
- Firat nyår "the American way"
- Kollat Super Bowl
- Firat Valentines Dag "the American way"
- Åkt till Seattle, WA
 
Yup, några av highlightsen från mitt halvår men jag har ju självklart gjort massor med andra saker som ni nog redan vet om ni har följt mig här på bloggen. Har träffat så mycket härliga människor och det har varit så himla roligt alltihop! 
 
Och det viktigaste jag har lärt mig; TA INGEN SKIT!!
 
Over and out for now.


Kommentarer
Mams

Många minnen för mig oxå eftersom jag varit med på en del av dina upplevelser/ Kram, mamsen

2013-02-21 @ 19:31:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0