Ångest..

Har shoppat alldeles för mycket det senaste. Och då menar jag verkligen alldeles för mycket. Helt galet mycket. Haha, jag som hade sparat så himla bra och varit riktigt duktig faktiskt. Söndag och idag och jag pajade alltihop. Blä. Jaja, har inte köpt något onödigt egentligen. Eller jo, massa kläder men jag kunde inte låta bli. Men ibland får man ju faktiskt unna sig! Har inte köpt nåt på jättelänge så nu var det allt dags. Nu behöver jag inte köpa mer på ett tag i alla fall. Eller? Jag har i alla fall köpt en ny resväska nu så jag kan ta mig till Seattle, och lite annat smått och gott. Ska försöka ta kort på allt imon. Var tvungen att köpa en helt ny uppsättning med smink också. Eller inte helt ny, men ny foundation, nytt puder och ny concealer för jag har blivit vinterblek nu ju och jag hade inget vintersmink med mig.. Kan ju inte se ut hur som helst när jag ska ut och turista i Seattle liksom haha. Så ja, nu har jag i alla fall köpt tillräckligt för ett tag. Måste samla på mig lite pengar nu igen så jag kan leeeva. Okej nu låter det som att jag är helt pank och så är verkligen inte fallet. Har typ 400 dollar på kortet fortfarande, och jag får ju 200 (som iofs kommer gå till Edith, är skyldig henne för SHM-konserten) till på fredag (aka imon) plus mina resepengar på det svenska kontot. Så jag behöver inte oroa mig egentligen haha...men ändå, det är min gamla penga-mani som kommer fram igen, som alltid när jag spenderar pengar. Noooog pratat om pengar.

Idag skickade jag iväg tjejerna till skolan, strök lite tvätt och stack iväg till gymmet för PT-lektion. Riktigt tufft pass idag (som vanligt iofs haha) och jag har redan träningsvärk i benen och magen. Men det var gött!! Sen hem och kasta i mig lite mat och sen så åkte jag och Simone iväg till Kohl's. Jag köpte en väska (som jag tror du kommer vilja sno från mig när jag kommer hem mamma), en kavaj, en Sverige-tröja woopwoop, ett par tofflor och alla hjärtans dag-presenter till tjejerna. Sen lunchade vi på Wendy's (typ som Burger King eller Donken). Jättehärlig dag! Sen så hem och fixa i ordning lite innan tjejerna kom hem igen. Mellanmål, läxor och lek. Middag och färdig vid halv sju idag. Då åkte jag iväg till Target för att fixa min resväska och så köpta jag mitt smink också, ny tvål och liknande hygienartiklar. Sen åkte jag till köpcentret med Victoria och köpte present till Z som fyller år imon, hela 10 år nu! Det blev två tröjor från deras favorit-affär Justice. Galen rea så de kostade bara 15 dollar haha. Vilket kap alltså. Sen så tog vi en fika på Starbucks. Åkte hemåt runt tio och sen dess har jag bara chillat. Nu har klockan sprungit iväg och jag har inte gjort något vettigt överhuvudtaget. Så kan det gå. Måste sova nu! Imon är det vanlig dag förutom att det är alla hjärtans-dag och Zs födelsedag. Nevermind, det är ingen vanlig dag alls. Men ja, vi hörs imon för nu måste jag sova!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0