Kaotiska dagar

Woopwoop, igår så var det vanlig morgon sen skypade jag med Edith. Och gissa vad vi gjorde?! KÖPTE BILJETTER TILL SWEDISH HOUSE MAFIA I MADISON SQUARE GARDEN. Så jävla lycklig så ni anar inte. Eddie och jag, en helg i New York, vad kan gå fel? Så den första mars (vilket alltså kommer bli helgen efter min vecka hos henne haha..älskar när det tajmar så bra) så ska vi gå och dansa loss till våra svenska stjärnor. Och släng dig i väggen Friends Arena, Madison Square Garden är ju så galet mycket coolare. Så det så! I alla fall, sen började jag ju jobba vid tre igen, lagade mat till tjejerna, Z och S kom hem vid tio i fyra med skolbussen med Katie åkte direkt till dansen. Vi åt och väntade på att K skulle komma hem med bilen (hon hade nåt möte) så att jag skulle kunna köra S till dansen och hämta upp Katie. S dans började 17.15. 17.00 började jag ringa K men hon svarade såklart inte. Inte Espen heller. Så jag fick ringa deras abuela (mormor) och hon fick rycka ut. Dock tog det ju typ en kvart för henne att komma hit så hon var ju inte här förrän 17.35 och hade K precis ringt mig och bett om ursäkt, tydligen hade hon helt glömt av dansen. Suck. Så hon fick åka i ilfart och hämta Katie, S fick hoppa över dansen. K köpte med sig glass till allihop så vi fick en rätt mysig kväll till slut. Så kan det gå!
 
Idag började jag vid sju och såg att det var ovanligt ljust ute. Snö. Jippi. Snöstorm till och med. Ja stormen Nemo har ju varit här och busat hela dagen, det har snöat sjukt mycket. Tror det är typ 40-50 centimeter just nu och det snöar fortfarande...så jag fick i alla fall iväg tjejerna till skolan i tid och kunde sen chilla lite tills jag började igen vid halv två. Var inte på gymmet för jag ville inte köra i stormen faktiskt..Tjejerna släpptes tidigare från skolan pga snön så de var hemma vid halv två. Z och S åkte iväg på play dates hos andra kompisar och Katie fick hit en annan kompis. Han var lite speciell och ville bara leka själv så jag lekte med Katie istället. Jaja. Sen lagade jag mat vid halv sex och vi åt hela familjen runt sex. Sen var jag ledig i en timma typ innan jag var tvungen att börja igen, K och E hade nån fest de blev spontant inbjudna till. Så jag började halv åtta och då kollade vi lite på TV innan det var läggdags redan klockan åtta på order av K. Z var inte så glad för det och med hennes attityd så blev det ett litet kvällsbråk sådär. Så blir det ibland! S och Katie somnade i alla fall runt nio och Z låg och tjurade så jag lämnade henne åt hennes öde haha. Sen dess har jag snackat med lite kompisar på facebook och kollat lite serier och liknande. Är sjukt glad för att vi har fått behålla strömmen, alla trodde att den skulle försvinna men än så länge verkar vi ha klarat oss. Och lite mysigt är det ju ändå med all snö...det måste till och med jag erkänna. Så länge den försvinner snart och fort! Sitter fortfarande uppe och väntar på att K och E ska komma hem vill inte gå och lägga mig innan dess om nån av tjejerna skulle vakna..så jag får hålla mig vaken lite till med ett avsnitt av Glee. Sen ska jag SOVA!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0