Senaste dagarna

Okej. Vi tar det från början!
 
Torsdag. Zs födelsedag. Vanlig dag på morgonen, sen var jag tvungen att packa i ordning tjejernas skidväskor med allt de behövde för en vecka i fjällen. Sen ledig, drog till gymmet som vanligt. Sen kom Z och S hem med skolbussen 15.50 och då var det mellanmål och sen kom K hem och hade köpt en ny bil lite huxflux. Coolt! Så jag fick provköra den lite snabbt innan det var dags för S att åka till hiphopen, K körde henne så jag kunde vara hemma med Z. Vi gjorde läxor och lekte lite. Sen vid halv sju så var alla hemma igen så då blev det middag och tårta och presentöppning för Z. Kul! Gjorde ingenting där på kvällen sen, det blev ju rätt sen middag osv så jag orkade inte göra nånting. 
 
Fredag. Sjuuukt trött på morgonen men fick iväg tjejerna till skolan och sen åkte jag till gymmet för PT. Bläää vad jobbigt..körde ett stenhårt pass för ryggen och magen och jag dog. Typ. Sen åkte jag hem, packade det sista för tjejerna och vilade lite. Det var halvdag i fredags så tjejerna kom med skolbussen redan klockan 13.30. Lekte lite, städade undan lite och myste lite. K kom hem vid typ halv fem nånting och då var det panik för vi skulle packa in allt i bilen osv osv, men vi hade inte tillräckligt med tid och K var helt slut så jag var tvungen att jobba över till typ nio och de åkte inte ens den kvällen, de väntade till morgonen efter. Jaja, när jag var klar åkte jag hem till Victoria med Molly, Ida och Elin och åt lite kladdkaka och tjockade oss. Det var mysigt! Var hemma vid halv tolv och då skypade jag med Eddie för att se till att jag hade allt jag behövde. Det hade jag! 
 
Lördag. Skypade med mamma på morgonen, packade det allra sista och åkte sen till biblioteket och lämnade tillbaka några böcker som tjejerna hade lånat. Sen ringde jag en taxi som skulle ta mig till tåget. Kul att taxin var 40 minuter sen bara...så jag missade två tåg men hann ändå som tur var. Tog tåget till Grand Central och därifrån tog jag flygbussen ut till Newark. Mitt flyg gick 18.25 tror jag det var och den var sex timmar lång. Kan nog ha varit den segaste flygtur jag nånsin haft. Sååå långsam. Men det var det värt för då fick jag ju träffa världens bästa lilla Eddie :D sååå kul, folk trodde verkligen att vi var dumma i huvudet där på flygplatsen. Jag hade lovat mig själv att jag inte skulle fälla några tårar men det blev visst så ändå haha. Oops liksom. Sen tog vi tåget till Seattle downtown där vi åt på Cheesecake Factory innan vi åkte hem till henne och kollapsade hehe. Somnade dock inte förrän typ vid två...
 
Söndag. Upp vid åtta och träffa Ediths familj, jättehärliga! Vi gick till affären lite snabbt och köpte frukost och sen skypade vi med Ediths familj och sen med min kära lilla mor en snabbis också innan vi drog oss ut till en ö där vi träffade en annan svensk, Matilda. Vi hängde där ett tag och gick till ett amerikanskt brunch-ställe med världens godaste pannkakor!! Skojar inte. Äckligt gott! Mätta och belåtna åkte vi tillbaka och gick till en marknad med flygande fiskar. Fråga inte. Vi gick till ett ställe som heter Tuggummi-väggen också. Ni kan nog lista ut själva vad det är för nåt! En vägg full med tuggummin. Ska visa kort snart. Sen så gick vi runt i lite affärer i downtown och jag köpte visst ett par Converse för 30 dollar. Helt okej liksom. Vi var galet trötta så vi återvände hem och kollade lite på tv istället innan vi somnade.
 
Måndag. Vi åkte bort till Space Needle och hade lite äventyr där, tog massa kort osv. Coolt! Sen gick vi till Olympic Park och tog ännu fler kort. Sweet! Vi hittade en restaurang som var helt sjukt god, Old Spagetti Factory hette den, pastaaaaa!! Supergott. Sen åkte vi hemåt och lekte med Ediths femåring som tyckte vi skulle börja kalla mig Elizabeth istället för Emilia för det är lättare att säga haha. Kan man låta bli att älska barn? Jaja, kommer inte ihåg om vi gjorde nåt igår kväll..tror inte det...flummade som vanligt antar jag!
 
Tisdag. Edith jobbade tidigt så jag låg kvar och sov. Vaknade av att hon kastade sig på mig. Tack för den liksom! Skypade lite med vår gemensamma kompis Malin också, skitkul. Vi lagade i alla fall brakfrukost med pannkakor, bacon, scrambled eggs, smoothie, apelsinjuice och grejer. Hur gott som helst! Fortfarande mätt haha. Sen gick vi och hämtade lillkillen från pre-school. Nu sover han middag och vi sjunger lite hehe. Men nu orkar jag inte skriva mer men vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0