Trött tjej over here

Ja herregud. Vaknade runt sju som vanligt eftersom jag är så van vid det, somnade om och vaknade runt elva. Gött! Så då bar det av mot en irländsk pub här i närheten där jag träffade alla andra au pair-tjejer. Jättetrevligt, massor med nya människor och god mat. Var där i ett par timmar innan jag åkte till köpcentret och strosade runt lite. Köpte dock bara en bok, den sista i serien om Anastasia Steele och Christian Grey. Fifty Shades Freed tror jag den hette. Har ju snart läst klart andra boken, sjukt bra serie. Sen åkte jag hem och slappade i ett par timmar innan Super Bowl började. Bara för att alla (utom K) hejade på 49ers så var jag tvungen att heja på Ravens. Vilka vann?! Ravens såklart. Underbart! Det var en rolig grej, även om det för mig mest var en vanlig amerikansk fotbollsmatch. Tjejerna blev ju dock extremt hyper av alldeles för mycket socker...tänker försöka hålla ner på det denna veckan i alla fall! Efter matchen skypade jag med Almis som tydligen hade suttit uppe och kollat, haha. Men nu måste jag sova, imon börjar det hårda livet och jobbet igen. Yippeyyy!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0