Amerikanskt barnkalas

Då kan jag stryka ännu en grej från min Bucket-list. Har varit på ett amerikanskt barnkalas. Inte riktigt lika fancy som jag trodde men det var kul. Vi kom till ishallen och började med att pyssla lite. Sen åkte vi skridskor i nån halvtimma innan vi gick tillbaka och pysslade och åt lite till. Det var det liksom, haha. Det som är lite konstigt är ju att alla föräldrar alltid är med på barnkalasen. Hemma i Sverige lämnar man ju bara av sina barn och hämtar upp dem när det är klart men inte här inte. Då måste föräldrarna vara med hela tiden så jag pratade dels med lite andra föräldrar men mest satt jag och pysslade med Katie och S. Mysigt. Sen kom K och löste av mig så jag var hemma igen vid fyra. Ska alldeles strax åka iväg till köpcentret och köpa mig ett par tofflor och ett par svarta jeans. Ska se om jag kan hitta mig nåt annat fynd också, sjukt mycket rea på alla vintergrejer nu så det är nice. Ikväll blir det bowling :D Hörs!


Kommentarer
ells

hej, kan du inte beärtta lite om hur det var när du skulle åka osv, vart du inte rädd? vilken familj du skulle hamna i om de var snälla eller agressiva, eller hur du skulle klara av det, pluggar du något vid sidan för det ska man tydligen göra när man är au pair i usa. hur går det med ekonomin, tacksam om du kunde skriva lite om det:)

2013-01-29 @ 16:24:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0