Frågor

Fick lite frågor från mormor i ett mail men jag tänkte att jag svarar i ett blogginlägg om det är fler som har samma frågor.
 
Måste du hitta på barnens middagsmat kl. 3 själv?
Nej, än så länge säger K till mig vad jag ska göra...plus att det finns oftast bara ett alternativ hemma som jag kan tillaga. Men sen tror jag tanken är att jag ska bestämma själv.
 
Vad är det för kortspel ni spelar?
Oftast så spelar vi Uno.
 
Vad är snacks som du skriver att ni äter?
Alltid färsk frukt, någon typ av "bar" och nötter till Z och S och lite typ chips och äpplepuré till Kate.
 
Lägger alla 3 sig samma tid?
Jag har faktiskt inte jättebra koll på sovtiderna men jag tror att de lägger sig runt åtta allihop.
 
Mormorn som var där bor hon i USA, var hon trevlig och pratade med dig?
Ja, hon bor i Washington DC egentligen men har en lägenhet här i Stamford så hon är här rätt ofta. Hon är jättetrevlig och väldigt lätt att prata med.
 
Äter ni alla 6 tillsammans någon måltid?
Nja, oftast äter jag, tjejerna och K middagen tillsammans. Vid vissa tillfällen äter vi allihop tillsammans men inte så ofta direkt.
 
Har flickorna skoluniform?
Ja, det har de. De går på en privatskola så det är skoluniform som gäller. De har en mängd olika varianter med kjolar, byxor, klänningar och massor av olika typer av tröjor. Grundfärgerna är mest rosa, blått och beiget.
 
Har ni fler frågor; kommentera, maila eller håll frågorna inom er. Det är upp till er.


Kommentarer
sanna :)

hej!
åå jag tycker det är så roligt att läsa din blogg! så himla intressant vad du pysslar med därborta! kommer nog själv åka över nästa sommar :)

Svar: Tack, kul att höra! :) ska du åka som au pair eller på semester?
Emilia Berntsson

2013-01-14 @ 21:38:35
Sanna :)

Som au pair :)

Svar: Vad roligt! Det är verkligen en upplevelse för livet :) man lär sig så mycket och får vara med om saker man aldrig skulle gjort annars! Hör av dig om du behöver hjälp med något!
Emilia Berntsson

2013-01-15 @ 07:47:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0