Igår+idag

Igår gjorde jag typ ingenting. Det var riktigt underbart väder så jag tog mig en powerwalk och satte mig nere vid havet i nån halvtimma i alla fall och sen gick jag fort tillbaka. Åh vad härligt det var! Sen skypade jag lite med kusin Emma, alltid lika roligt! Sen skypade jag lite med Almis också, nice nice. Sen bokade jag äntligen NHL-biljetter!! New York Rangers mot New Jersey Devils den 27:e april. Så jävla taggad!! Fick den sista biljetten typ också, woopwoop. Ska bli så sjukt roligt, en av mina största drömmar här i USA. Lycklig tjej!
 
Började sju som vanligt idag, frukost, fixa lunch och sen tack och hej. Stack till gymmet vid halv tio och tränade, gött! Sen ringde E och sa att på grund av "snökaoset" så slutade tjejerna skolan redan klockan 13.20. Yay. Det de menar med snökaos är ungefär en centimeter snö som smälte på en timma. Det snöade inte ens mycket!! Suck. Men men, det var bara att börja jobba tidigt ändå, K var ju inne i New York på möte hela dagen. S åkte med en kompis hem och hade play date, sen hade jag Z med en kompis och Katie med en kompis här hemma. Lite mycket där ett tag men det gick bra, fick i dem mellanmål och fick dem att byta om i tid till att vi skulle hämta S och köra till squashen. Vi kom i tid!! De tränade och sen åkte vi hemåt och tjejerna gjorde sina läxor medan jag lagade middag. Idag blev det lax. Riktigt gott faktiskt och det verkade tjejerna också tycka, de bad om mer flera gånger i alla fall, woopwoop. Sen var jag klar för dagen och K kom hem och tyckte jag hade varit så duktig idag så hon hade köpt massa mini-muffins till mig. Tycker om min värdfamilj och dagar som denna när allt går bra även om det inte blir som man tänkt sig så trivs jag extra bra. Nu skypar jag med Edith och vi planerar våran vecka i Seattle som är om mindre än tre veckor!!! SÅ JÄVLA GLAD! Åh vad jag har det bra nu och åh vad jag är lyckligt lottad!


Kommentarer
Anonym

"Biljetter" du skall inte gå själv då?
/mupp

Svar: Men jo det ska jag...
Emilia Berntsson

2013-01-29 @ 21:05:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0