Jobb, fika och ny tröja

Frukost klockan sju, fixa lunchlådor osv. Hade tjejerna helt själv i princip och det gick jättebra, vi hade gott om tid och behövde inte ens springa till bussen som vi brukar behöva. Toppen! Städade undan lite snabbt men behövde inte göra så mycket eftersom städhjälpen kom. Chill. Somnade om lite då vid nio innan jag skypade med mamma litegrann. Sen fixade jag lite mellanmål till tjejerna och packade väskan. Åkte iväg till skolan vid kvart över tre och hämtade upp tjejerna och då åkte vi direkt till Zs och Ss simning. Kate hade tennis. Awesome. Halv fem var Z och S klara så då var det duscha och sen upp och hämta K från tennisen. Körde hem, värmde upp gårdagens gryta och åt lite mat. Diskade undan och packade upp väskorna och sen var jag klar redan 6,30 idag. Chill. Så då åkte jag iväg till köpcentret och köpte en röd tjocktröja från Abercrombie som jag har spanat in ett tag. Supermysig! Kommer bo i den. Fick världens självförtroendeboost när jag var där inne också, en kille som jobbade där undrade om jag var intresserad av att jobba för dem. Jag fattade ingenting. Han sa då; skicka in din portfolio till huvudkontoret, de letar nya modeller. Da faq? Jag är inte ens modell svarade jag då, haha. Då frågade han om jag var intresserad av att jobba i affären. Inte det heller svarade jag, jag har redan ett jobb. Men det var lite kul, tyckte det var lite status också hehe. I alla fall, sen så gick jag till ett café som heter Sundance tror jag och där träffade jag tre tyska tjejer Charlotte (som jag träffade i söndags), Johanna och Sarah. Jättemysigt, där satt vi väl i typ två timmar och fikade bara, asgoa tjejer verkligen. Åkte hemåt vid strax efter tio ungefär och har bara chillat sen dess. Nu är jag trött och imon blir ännu en lång dag med skridskoåkning med tjejerna (även om jag är ledig...vill ju följa med och åka!!) sen till Köpcentret med Charlotte och en tjej från Tjeckien som heter Marie. Sen ska vi till Sarah på kvällen för filmkväll med en annan tjej från Nederländerna som heter Simone. Asså det är så mycket namn, så många tjejer från olika länder och det är helt underbart! Alla är supersnälla och jag tror jag kan hitta många fina vänner här :) men nu ska jag sova, hörs imon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0