Redan träningsvärk...

Vad fan hände där liksom? Mina ben värker, armarna är tunga och det är jobbigt i magen att skratta. Men det är väl härligt. Typ. Lite. Haha, tagga mer träning imon då!!
 
Dagen idag då. Frukost och lunchlådor till tjejerna, sen var deras skolbuss såklart tidig så vi missade den med typ 5 sekunder så jag fick köra dem till skolan igen. Underbart! Inte. Kom hem vid nio och städade undan i köket och sen chillade jag lite innan K körde mig till gymmet 10.30. Det har jag ju redan berättat om så jag lämnar det öppet. K hämtade upp mig vid 12.30 och då tog jag mig en dusch och chillade lite mer. Klockan två packade jag tjejernas aktivitetsväska, fixade mellanmål och började laga middagen. Tacos idag (de äter ju det en gång i veckan). Sen åkte jag och K iväg till skolan och hämtade upp tjejerna och åkte sen vidare till Chelsea där det var gymnastik för S och Kate. Mellanmål, lite läxor och sen satt jag och pratade med Z. Mysig tjej! På vägen hem blev det lite tjatigt, tjejerna ville inte göra resten av sina läxor, de var hungriga och det blev lite missförstånd så det blev lite bråk och tårar. Kate hade en lös tand som gjorde väldigt ont också så då blev det gnäll också. Så de fick kolla på film medan jag gjorde klart middagen på typ två sekunder, haha. Sen var det mat och då var det ännu gnälligare, de ville inte ha grönsakerna, bara själva brödet med ost. Men då blev det ingen efterrätt. Försöker hålla mina principer och regler även om tjejerna blir sura över det, de måste ju ha respekt för mig liksom..men det är svårt ibland, speciellt när K eller E är i närheten och det känns ju konstigt att "uppfostra" deras barn. Men för det mesta funkar det rätt bra ändå! Jaja, jag lär mig mycket på såna här kvällar också. 
 
Imon är det ju som sagt träning och sen har jag en del tvätt att göra också. Eller vika i alla fall! Tjejerna vill börja åka konståkning efter att vi åkte i lördags men det finns inga lediga platser förrän i mars men då ska de börja och åka mars-juni i alla fall. Men de behöver någon ny aktivitet för någon aktivitet tar slut eller något liknande så imon ska de prova på squash. (Stavas det så? Haha, ingen aning...). Det blir väl kul antar jag! För övrigt vet jag inte vad som händer imon. Men vi får väl se vad som händer! Men nu ska jag sova, vi hörs imon som vanligt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0