Torsdagens bravader

Alla dagar här är så långa, eller jag hinner med så mycket liksom. Jag använder verkligen min tid vilket är grymt härligt. Eller just nu när jag är sjuk kan det ju gärna gå lite fortare men va fan...det är mycket bättre än tidigare i alla fall. Och då menar jag MYCKET. Som när jag pratade med mamma förut och hon frågade nånting och jag kom in på att det finns inte en enda likhet mellan denna familjen och min gamla. Verkligen inte en enda. Lite roligt ändå nästan! Får se så olika sidor av USA och livet här att det är helt galet. Så fort jag har kommit in i alla rutiner och verkligen sett livet på riktigt kommer jag göra ett inlägg där jag jämför allting.

I alla fall. Torsdagen började klockan sju igen. Eftersom jag fortfarande inte riktigt har kommit in i rutinerna så är det fortfarande ganska rörigt på morgonen innan tjejerna har kommit iväg till skolan. Jag måste ju se till att de äter ordentligt samtidigt som jag fixar i ordning deras väskor och lunch-lådor. Jag måste kolla igenom deras kläder så att det är hela och rena och att de borstar tänderna, borstar håret osv. Så det är en hel del att tänka på vill jag lova. Men ju mer jag tränar desto bättre koll kommer jag ju få och jag kommer få till bra rutiner som fungerar för mig! När jag följt tjejerna till bussen så städade jag upp i köket och i deras rum och sen så var jag tvungen att köra K till tågstationen för hon skulle in till NY för nåt möte. Sen körde jag hem, körde dock lite fel haha...jag har inte alls koll på vart jag är än. Men i helgen ska jag övaövaöva så jag kan vägen till tjejernas skola, köpcentret och tågstationen i alla fall! Tur att det är gps i mini-vanen i alla fall. Fast inte i den bilen jag har privat. Men det löser sig, jag har ju telefonen. I alla fall. När jag åkte hem från tågstationen var jag tvungen att stanna vid en bilverkstad och få batteriet kollat på bilen så där var jag tvungen att vara i typ TVÅ timmar. Segt. Sen åkte jag hem, skypade lite med mamma och sen halvsov jag lite innan det var dags att förbereda för tjejernas hemkomst. Kvart i fyra stod jag vid busstoppet och väntade, K kom hem nån minut innan tjejernas buss var framme så det var perfekt timing. Hon åkte iofs ganska snabbt igen för hon hade lite ärenden att göra. Men aa, då var det dags för snacks och läxor. Efter läxorna fixade jag maten, det blev tacos idag också (resterna) och jag skötte maten helt själv. Stolt tjej! Z, S och Kate försöker testa mig lite men jag försöker vara hård direkt nu så att jag får respekten. Och jag belönar bra uppförande! Sitter de ner och äter ordentligt får de pepparkakor till efterrätt, typ. Haha! Så de fick mumsa på pepparkakor medan jag städade undan efter middagen och sen spelade vi lite kort. Så det var den dagen det! Nu under kvällen har jag inte gjort så mycket, försökt bli frisk typ. Har ju lite feber men det funkar ändå när jag har värktablett i mig. Har försökt hålla tjejerna ifrån mitt ansikte och tvättat händerna säkert 50 gånger haha.

Fick ett samtal från min nya AD (area director) idag också. Dona heter hon och verkar jättetrevlig! Hon kommer ut nästa vecka och ska prata lite! Sen nästa söndag är det dags för den au pair-möte med alla au pairer i området. Vi kommer få lära oss självförsvar på nån fighting-klubb eller nåt, rätt kul ändå. Ser verkligen fram emot att träffa lite härliga, nya människor här borta :)

Jaja, nu måste jag sova! Men vi hörs imon :)))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0