Vad har jag gett mig in på?

Herregud vad jag är otränad. Ville typ bara krypa in under en filt och dö under mitt pass idag. Fy fan asså! Men jag blev lite glad också, jag kommer i princip slippa kondition :D tar det från början...
 
Jag hade alltså ett möte med en personlig tränare som heter Keith. Vi började med att väga mig. Ångest! 133 pounds vilket innebär 60 kg. Har aldrig vägt så mycket i hela mitt liv så jag fick en liten chock kan man säga. USA är verkligen farligt. Dock ser jag inte jättemycket skillnad på mig själv, har mest bara förlorat mina muskler och antagligen då lagt på mig i fett. Jag ska i alla fall ner tillbaka till 56 typ, det är lagom för mig. Just nu ligger jag väl antagligen på typ normalvikt (60 kilo för en person som är 171) men neeej. Några kilo måste bort! Jaja, sen mätte vi fettprocenten på min kropp. 22%. Ångest igen. Perfekta nivån för kroppsfett är 19% men vi diskuterade och eftersom jag är ganska smalt byggd ska vi försöka få ner det till 17% istället, det är tydligen lagom för mig. Sen mätte vi alla mina mått också men mått bryr jag mig inte så mycket om faktiskt. Sen var det dags att prova på lite träning. Körde stenhårt i typ 45 minuter och jag höll på att svimma varenda sekund. Keith var så jävla hård mot mig så jag dog nästan. Det var fruktansvärt! En liten pensionerad konståkare som inte har tränat på ett halvår klarar inte av att ha en PT haha. Han pushade mig och varje gång jag höll på att ge upp var han där och retade så man var tvungen att klara det. Ville bara gråta, spy och ge upp men jag klarade det. Kommer dock inte kunna ta mig upp till mitt rum imon pga träningsvärk haha. Men det är så det ska va! Fick mig ju dock en tankeställare om hur jävla dålig form jag har just nu. Blä. Jaja, sen gick vi tillbaka ner och planerade upp ett träningsupplägg för mig. Eftersom jag inte vill bli någon biffig liten kroppsbyggare ska jag köra många repetitioner med låga vikter. Vi kom fram till att jag ska köra med en PT en gång i veckan, köra egen styrka två-tre gånger i veckan med simning efter. Jag ska också köra ett-två gruppass i veckan. Fy fan vad fit jag kommer vara när jag kommer hem i augusti. Fattar inte att jag gick med på att ha PT, jag kommer dö. Så imon ska jag ha mitt första "riktiga" pass med min riktiga PT, som tydligen är en föredetta proffsboxare (har typ vart med i VM och sån shit) så han är riktigt tuff och kommer typ krossa mig. Wäääh. Och jag kommer ha träningsvärk imon, fy fan. Men nu är jag på gång och jag siktar stenhårt på beachen 2013. Fick ett matschema och grejer jag bör äta och inte äta och såntdär också så det är seriösa grejer serrö. Herre min lilla skapare vad det här kommer bli tufft! Men nu är jag som sagt på gång och nu jävlar kör vi!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0