Men seriöst?!

Inte har det gått en hel vecka sen jag skrev sist eller? Eller?! Tydligen... Slarv-Emilia. Men det är mycket som händer hela tiden. Förstår verkligen inte hur det har kunnat gå en hel vecka sen jag skrev sist?! Jaja. Och just idag har jag exakt en månad kvar med familjen. Japp, så är det. På torsdag är det fyra veckor. Och ni vet ju att jag skulle kommit hem den 12:e augusti men så blir det inte nu. Jag kommer hem en vecka tidigare, nämligen den 5:e augusti. Så så är det serrö. Varför detta undrar ni ju då? Jo för att egentligen skulle jag ju till Florida med Edith och resa lite i typ 10 dagar innan jag återvände tillbaka till Sverige. Men så blir det alltså inte för Edith gick in i rematch idag och kommer inte kunna ha semester den veckan och jag kände helt enkelt inte för att åka till Florida själv. Så efter att ha kollat runt lite om jag kan hitta någon annan att åka med men misslyckats med detta så bestämde jag mig för att kolla om jag kan boka om min biljett. Mailade lite fram och tillbaka med AuPairCare och de gav mig ett förslag om att åka hem den 4:e (och landa den 5:e) istället och då betala typ 250 dollar i ombokningsavgift. Och det var det värt tyckte jag! Så jag får mig en sista helg i New York där innan jag åker hem igen. Jag tror inte de har bokat min biljett än dock så det är väl inte 100 % att jag får det flyget men de ska boka om det imon tror jag. Så underbart! Så så enkelt är det alltså. Lovelyyyy! Om fem veckor är jag hemma i käraste Göteborg igen, det är sjukt snart ändå!! Speciellt med tanke på hur äckligt fort veckorna går...Tänker man såhär så är jag hemma om fem blogginlägg...haha, den ni! Jaja, nog tjatat om det. Vad har jag gjort under veckan då?
 
I måndags så gjorde vi ju ingenting typ, i tisdags gjorde vi ungefär samma sak. Haha, nej vi åkte till några kompisars pool och badade lite på förmiddagen innan jag fick lite ledigt och på eftermiddagen gjorde vi inte så mycket. I onsdags gjorde vi typ samma sak som på tisdagen och på torsdagen likaså. Just det, jag hade ju PT på onsdagen och jag fick prova bänkpress för första gången i mitt liv. Klarade 3x10 med 40 kilo så jag är djupt imponerad av mig själv! Dog nästan dock haha. Aja, i torsdags gick jag till den där konserten som jag tänkte gå på med Edith men vi var försena, med Molly och Ida. Det var jättekul faktiskt, massor med folk och härlig stämning. Amerikanarna var där också. Så det var kul! Sen blev det lite froyo innan jag åkte hem i världens åskoväder. Jag var skitglad för jag trodde den här jävla fuktigheten skulle försvinna efter det men inte då. Not at all. Sen har väderleksrapporten sagt att det ska regna och åska varje dag sen dess men gör det det? Nej inte alls, det är bara soligt och varmt och molnigt och varmt och soligt och varmt. Skräp! I fredags åkte jag med tjejerna till en park i Darien med Simone och hennes tjejer i några timmar och det var härligt. Hade ju inte hunnit träffa den tjejen nånting typ bara för att hon hade jobbat så otroligt mycket under veckan...så vi fick babbla av oss lite haha. Sen fick jag ledigt under eftermiddagen och vad gjorde jag då? Kommer typ inte ens ihåg, sov väl typ haha. På kvällen jobbade jag sent, K och E gick på bio så jag hade läggning med tjejerna men det var inga problem och lampan var släckt prick klockan nio. I lördags hade jag PT på morgonen och sen stack jag till stranden och försökte bli lite brun men jag orkade bara vara där nån timma för det var så fruktansvärt varmt och även om jag badade var femte minut så orkade jag inte speciellt länge...men det var skönt i alla fall! Sen skypade jag med min kära mor och sen på kvällen så jobbade jag igen för K och E skulle på nån komikerföreställning eller nåt liknande. I söndags hade jag min andra (och sista) Boston-lektion och det var väl inte jätteinspirerande men vi såg en bra film i alla fall som heter Good Will Hunting med Ben Affleck och Matt Damon. Och jag fick ju träffa Emelie!! Jäkligt go tjej dedära alltså, synd att hon bor hela vägen borta i Malmö. Fast nu har jag ju en ursäkt att åka dit iofs...i alla fall...vi käkade middag efteråt innan jag återvände hem igen. Chillll. Klar med Boston nu i alla fall, ska bara åka dit haha. Idag började jag vid åtta och jobbade till halv tio bara, sen var jag ledig till typ ett,två nånting innan jag jobbade igen. Fick plötsligt sex barn att ta hand om också för alla tre hade varsin play date här hemma också. Men det var ingen fara för K hjälpte mig hela tiden så allt var toppen! Imon börjar jag inte förrän 11.15, kanske 12.30 till och med, woopwoop. Love it! Har jag världens bästa värdfamilj eller har jag världens bästa värdfamilj? Lätt svar på den frågan. Så det var det. Det var allt för den här gången. På torsdag är jag ledig för då är det 4th of July! Så bara tre jobbdagar kvar denna veckan wohooo! Så jävla chill, bra tack heeeej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0