Helg i the City

Fantastiskt fin helg blev det ju till slut. Typ i alla fall. I fredags när jag hade jobbat klart stack jag och Simone till Donken och käkade lite innan vi åkte vidare hem till ännu en tysk tjej som heter Carmen. Vi var väl sex tjejer eller nånting där tror jag och vi pratade och spelade lite spel och sådär. Det var mysigt! Sen hem, sova lite och sen i lördags morse började jag med min läxa till söndagens lektion (japp, ute i lika god tid som alltid haha) men den var så lätt så jag gjorde inte klart den utan bestämde mig för att vänta med den tills kvällen istället....så jag åkte in till New York istället och träffade Eddie och hennes kompisar där. Skitkul! Så vi vandrade runt i Soho och tänkte typ shoppa lite men jag hittade ingenting. Har inte så jättemycket kvar som jag behöver/vill köpa. Röd kavaj, korta träningsbyxor, nya träningsskor och nya converse. Typ det. Och så lite presenter å så också kanske...om jag har plats i väskan dvs. Men jag köpte i alla fall ingenting och sen drog vi till en lyxig restaurang och käkade lite innan vi drog till deras hotell. Där satt vi och bara tjötade till väldigt sent och jag bestämde mig för att övernatta i NYC. Tur för mig att jag hade tagit med mig min läxa haha så jag kunde göra den och sen somnade vi i Eddies stora king size bed. Underbart. På söndagen blev det dock till att gå upp tidigt för jag hade ju min Boston-lektion som var ganska ofantligt tråkig faktiskt...jag och Emelie kom ju såklart i olika klasser också. Supersegt men vad ska man göra. Så där var jag alltså mellan 10-17 och sen åkte jag och Emelie och käkade skitgod middag på en Diner nära Times Square. Vi beställde efterrätt också, en Reese's-glass-peanutbutter-chokldsås-skapelse som var galet god. Vi firade ju nämligen 300 dagar i USA så självklart fick vi unna oss lite! Åkte hem vid halv åtta och då kollapsade jag i sängen och somnade i princip direkt...haha. Igår var det en vanlig jobbdag igen, sista veckan med skola nu dock! Hade lektion med min PT och sen stack jag till stranden med Simone och jag tog mitt första dopp i havet!! Lite kallt men inte så farlig alls. Trodde det skulle vara MYCKET värre. Sen kom jag på att det ändå är mitten av juni så det är förståeligt att det inte är sååå kallt. Men det var härligt! På eftermiddagen gjorde vi inte så mycket här hemma, lekte lite, K tvättade Katies hår och jag lagade mat. På kvällen gjorde jag inte heller mycket, var jätteseg och hade ont i huvudet så jag somnade tidigt igen! Skönt. Fast inte var jag piggare imorse för det...drömde jättekonstigt om att jag kom hem och skulle köra bil igen och det var KAOS. Men aa, lite kul ändå! 44 dagar tills jag lämnar Stamford nu...(om man inte räknar med idag då). Gal1 mannen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0