Fy fan vilken dålig start haha

I fredags var det en vanlig dag, gymmet och gott väder så jag kunde sola lite. På eftermiddagen var det simning och sen på kvällen åkte jag och käkade middag med Victoria och Molly, mysigt! Inte så sen kväll dock, vi var trötta alla tre och Molly skulle upp tidigt. I alla fall, i lördags sov jag länge innan jag åkte till gymmet och sen träffade jag Victoria på köpcentret och vi käkade middag och tänkte sen gå på bio men det var så sjukt mycket folk så vi fick inte plats haha. Så vi satte oss på köpcentret och tjötade lite bara..i söndags sov jag länge igen innan jag stack till gymmet igen och köttade lite. Hämtade upp Simone från tågstationen runt klockan 18 och vi åkte till en restaurang och satt där och åt och pratade till typ 22 haha. Går inte att ha tråkigt med den tjejen alltså och vi är sjukt lika ändå. Oväntat måste jag säga men väldigt kul! Så nu ska jag till Nederländerna snart tänkte jag, hehe :D I alla fall, igår var det ingen vanlig jobbdag, S klagade över ont i öronen så det visade sig att hon också fått öroninflammation så det blev en tur till doktorn på morgonen med alla tre tjejerna för att kolla igenom dem allihop. Sen körde vi dem till skolan så de var där runt 11. Så ingen lång paus för mig igår. Sen var det squash för Z bara, de andra fick inte träna pga öronen så de fick gå till frisören istället. Sen hem, städa undan osv sen slut. Idag blev det ingen bra start. Jag försov mig för första gången...haha, vaknade upp 7.25 av världens hemskaste mardröm och fick såklart ännu mer panik när jag såg vad klockan var. Blev förvånad också för att K inte hade typ ringt mig eller nåt för att se vart jag var...extra jobbigt för jag skulle med Katie till skolan för att följa med på hennes skolutflykt så vi skulle bli upphämtade av en annan mamma halv nio. PANIK. Sprang ner och K bara skrattade åt mig hahah. Så det var ju tur! Tur att jag har världens bästa värdmamma som hjälpte mig fixa i ordning allt med frukost osv innan hon sa åt mig att jag kunde gå upp och fixa i ordning mig lite om jag ville. Tur haha...så det blev rekordfixning med smink, tandborstning osv på 7 minuter woopwoop. Sen missade såklart Z och S skolbussen men tack vare en snäll granne så lyckades de komma på den på vägen tillbaka typ. Svårt att förklara men de åkte med bussen i alla fall och jag och Katie hann i tid till våran upphämtning. Toppen! Sen åkte vi till ett Zoo som låg en liten bit härifrån med hennes klass och där hade vi superkul! Gosade med lite getter, kollade tigrar, alligatorer, lamor osv. Aa rätt coolt! Åkte hem och var hemma vid två typ, då åkte jag och K iväg och handlade mat. Sen hem därifrån och direkt till Chelsea Piers för lite gymnastik. Mötte upp Simone + tjejer där som vanligt och vi bytte. Efter gymnastiken var det hem och middag som K hade fixat, hamburgare, sjukt gott! Jag och K hjälptes åt att städa undan innan jag slutade för dagen. Lååång dag med sämsta starten haha. K har förresten retat mig hela dagen och bara skrattar åt mig...haha! Men oj vad skönt det ska bli att sova nu. Nu säger jag godnatt och hoppas på att inte göra samma sak imon! Hej!


Kommentarer
Anonym

Dax för uppdatering! Vi e ju nyfikna.....

2013-05-19 @ 23:35:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0