Nio månader i det stora landet i väst

Jaa, nu så har jag tillbringat nio månader i ett land ungefär 6000 km från mitt hemland Sverige. Ja, nu har jag faktiskt varit här i USA i hela nio månader. Helt sjukt verkligen! Å ena sidan har jag vart här i evigheter och å andra sidan kom jag igår. Men nu har jag gjort 3/4 och har bara 1/4 kvar. Tre månader kvar. 13 veckor. 92 dagar. Det är INGENTING. Snart lämnar jag USA för den här gången och det här livet för alltid. Men inte än, än har jag fortfarande lite tid kvar. Tid som jag ska fylla med ännu fler minnen, upplevelser och erfarenheter jag kommer bära med mig hela livet. För stunden nöjer jag mig med att tänka tillbaka på allt jag har hunnit med hittills. Häng med mig på en bildresa där jag tänkte visa upp och minnas några av alla häftiga saker jag fått uppleva här!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0