Update

Godkväll kära vänner! (Eller godmorgon för er svenskar. Eller godeftermiddag eller vad det nu är när ni läser...) Först och främst; VM-GULD!! Fy fan vad fint. Den satt riktigt bra måste jag säga, grymt gött att Sverige vann och Norge inte ens kom till slutspelet. Japp, kriget mellan Norge och Sverige pågår för fullt här borta precis som vanligt. Fick verkligen höra att Norge slog Sverige på eurovision igår, men jag kontrade med att Sverige har fler vinster totalt och att vi tog VM-guld idag hehe. Ajjemän, nöjd svensk! I alla fall. I onsdags så var det en vanlig dag, hade lektion på gymmet under dagen och sen var det inga aktiviteter så jag lagade mat, vi gjorde läxor och lekte. Nothing special. Efter jobbet åkte jag och Simone iväg till 16 Handles och köpte frozen yoghurt. Det är ju så äckligt gott så man dör ju! Så där satt vi och chillade ett tag. Och i torsdags då? Då var det också en vanlig dag, skickade iväg dem till skolan, ännu en lektion med min PT och sen kom Z och S hem från skolan och vi käkade lite mat innan jag åkte iväg med S till hiphopen och så stannade vi där (jag och Katie) under tiden faktiskt, sen åkte vi hem och käkade lite mer. Inga konstigheter. I fredags var det samma sak igen, skickade iväg dem till skolan men det var friluftsdag i fredags så jag och Simone åkte ner till parken där de hade friluftsdagen och hängde på. Tog lite kort, pratade med våra tjejer och hade det allmänt härligt. Sen hem och slappa lite innan det var dags för simning för Z och S. Sen hem och äta, chilla, städa undan osv. När jag var klar tog jag en snabb dusch innan jag, Johanna och Simone stack iväg och käkade lite mat. Lika trevligt som alltid, stanande inte så länge dock för Johanna skulle upp klockan fyra dagen därpå. I lördags gick jag upp tidigt för jag hade lovat att gå på Ss fotbollsmatch som började klockan 9. Så där var jag, pigg å glad som alltid haha. Simone var också där så det var skönt! Kul match, Ss lag vann med 2-0 woopwoop. Efter det åkte jag och lunchade med amerikanerna, hittade ett grymt ställe med världens bästa amerikanska brunch. Definitivt en av de sakerna jag kommer sakna mest med USA, att man går ut och käkar hela tiden och att det alltid är så jävla gott (och relativt billigt!). Kommer speciellt sakna den amerikanska brunchen...i alla fall, satt la där och tjöta i typ två timmar innan jag åkte vidare hem till Simone för lite Eurovision-tittande. Det är ju tradition att titta så självklart var jag tvungen även i år. Jag tackar för svtplay och att man kan koppla iPads till TV och kolla. Fantastiskt fint måste jag säga. Tycker Sverige hade anordnat det hela väldigt bra. Tycker dock att Sverige fick en oförtjänt dålig placering, låten var mycket bättre än så men vad ska man göra. Tror man glömde av Sverige för att Norge och Danmark var bättre...jaja, showen var i alla fall riktigt bra och jag älskade Petras mellanakt. Och vi hade massvis med popcorn, donuts och cola så det gick ingen nöd på oss alls! Aa det var kul! Sen stannade jag kvar där och vi bara tjötade massvis som vanligt. Tycker det är så kul att vi har blivit så himla bra kompisar, det känns väldigt oväntat. Vi är sjukt olika men ändå väldigt lika. Hon är som den där storasystern jag aldrig haft förutom att det knappt känns som att hon är äldre haha. Men det är hon ju, hela fyra år äldre..vi tycker i alla fall väldigt lika om typ allt och jag kommer verkligen sakna henne när jag åker hem igen. Tur att det inte är långt till Nederländerna så man kan hälsa på varandra i alla fall! Det har vi redan börjat planera haha. Jaha, det var lördagen det. Idag sov jag länge och det var sååå välbehövligt. Vaknade runt 11 och då fick jag ta en snabb dusch innan jag skulle iväg på au pair-möte. Bara käka tillsammans idag, kul. Man träffar alltid nya människor och får höra allas livshistorier så det är skitkul! Idag pratade jag till exempel med två tjejer från Tyskland, en som åker hem om fyra veckor och den andra i september, en tjej från Sydafrika som har vart här i en månad och en tjej från Brasilien som har varit här i ett år och som ska stanna ett år till. Helt olika kulturer, helt olika liv och helt olika upplevelser så det är alltid väldigt kul att prata och utbyta erfarenheter. Efter det åkte jag direkt till Zs fotbollsmatch men det spöregnade så jag blev hemskickad med Katie istället. Så ja, jag har jobbat lite idag. Sen kom S hem från ett födelsedagskalas och jag tog hand om henne också. Z, E och K skulle iväg på nån filmpremiär så jag lagade mat och tog hand om S och Katie tills de kom hem. Nemas problemas, vi hade supermysigt! Nu under kvällen har jag typ bara slappat, inte gjort mycket alls men det har vart väldigt skönt efter en ovanligt intensiv helg med många olika aktiviteter. 
 
Jag har börjat fundera på vad jag ska göra av alla dessa blogginlägg jag har gjort under året. Det är ju ändå typ 650 inlägg jag har gjort...jag har ju dels gjort det för att ni där hemma ska kunna följa mig under mitt år men mestadels för min egen skull så att jag ska kunna komma ihåg vad jag har gjort och upplevt under mina månader här. Jag funderar faktiskt på att omvandla det hela till en bok. Mycket jobb men jag älskar ju att skriva så jag tror faktiskt att det är vad jag kommer göra. Hade varit en lite rolig grej att göra också, som ett minne liksom. Får väl se om jag orkar bara...
Kollade lite Eurovision ju!
 
Lite ego-pics i bilen sådärja.
 


Kommentarer
Anonym

Bra idé med boken, det "orkar" du...

Svar: Får väl se om jag orkar...men jag hoppas det!
Emilia Berntsson

2013-05-20 @ 05:47:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0