Boston + Long Island

En vecka kvar. Jag. Dör. Det känns verkligen jättekonstigt men som sagt, väldigt skönt. Jag har packat det mesta vilket känns bra! Jag är redo för den här veckan nu, ska njuta järnet och vara i nuet. 
 
Så förra helgen åkte jag ju som sagt till Boston med Emelie och vi hade skitkul verkligen! Det var FRUKTANSVÄRT varmt på lördagen vilket kanske inte var alltför trevligt men det var en superfin stad, väldigt mysig och kändes nästan lite som Göteborg vilket var skönt. Vi såg många historiska saker och åkte runt och såg i princip hela Boston kändes det som. På kvällen gick vi till Cheesecake Factory och firade 11 månader i USA. På hotellet delade vi rum med två andra svenskar som var jättetrevliga! Så det var en superbra helg trots värmen :) Sen på söndagen när jag kom hem hämtade Simone upp mig från flygplatsen och vi åkte och käkade middag på Remo's. Stället där vi hade våran första, stela lunch haha. Men den här gången var det bättre! Sen hem och sooova. Sen var det vanligt jobb med tjejerna hela veckan, lite ice skating camp, lite packning inför Norge (och för mig själv också såklart!) men inget speciellt alls. På kvällarna har jag mest hängt med Simone, jag åkte och köpte en resväska, började med alla presenter till alla och aa. Fixat i ordning en hel del. Jag är redo nu! I fredags jobbade jag dock bara halvdag, var tvungen att dra in mot New York vid 13-tiden för att ta mig ut mot Long Island för min helgkurs. Sprang på en gammal klasskompis från lågstadiet, Emma, och vi tog en fika i solen vilket var supertrevligt! Skickade även hem lite kläder med henne så nu har jag en bra anledning för att träffa henne snart igen. Sen åkte jag till Long Island och "checkade" in. Delade rum med några helgalningar...från typ Sydafrika, Australien, Irland och England så alla hade engelska som modersmål utom jag. Yay. Inte för att det är något problem nu för tiden men ändå haha. Hittade några svenska, tyska och en dansk tjej att hänga med istället. Kursen var faktiskt rätt rolig, vi fick lära oss att göra en egen hemsida och vi pratade mycket om sociala medier, vad vi ska akta oss för och sådär så det var helt okej måste jag säga! Kunde varit så mycket värre :) så det var en härlig helg, mycket skratt och härliga tjejer. Kul! Hittade en tjej som bor en liten bit bort från Stamford också och hon hade tagit bilen dit så jag kunde åka med henne hem och det var sååå skönt! Idag slutade vi runt halv tre så vi var på väg runt tre och vi var hemma redan runt fyra. Fick massor av kärlek från tjejerna då också. Förväntade mig massa pranks (practical jokes, skämt, bus) av E och K men har inte fått något än så vi får väl se...tydligen gör de det mesta under sista helgen och jag var ju inte här då så förhoppningsvis blir det väl ganska okej! Haha...jaja, det var i alla fall en liten update på vad som hänt sen sist. Denna veckan ska jag hänga med familjen så mycket som möjligt, köpa det sista, hänga med Simone och säga hej då till alla...den jobbigaste biten...ser inte alls fram emot det. Men sånt är livet! Ska ju få träffa alla goa människor i Sverige istället så jag överlever nog ska ni se. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0