ORKAR INTE

Ofta det redan är en vecka sen jag skrev? Så jävla sjukt...kortversion: i torsdags hängde jag med min buddy Simone som vanligt, vi köpte lite glass och chillade. Samma sak i fredags. Då tänkte vi dra ut å käka middag men vi var så trötta så vi köpte lite godis och stack till stranden istället. Var ju galet varmt!! Men det blev en tidig kväll, däckade totalt haha. Klarar inte värmen längre...i lördags hängde vi på stranden med amerikanarna och brände mig litegrann. Men bara lite faktiskt! På kvällen stack vi hem till dem och chillade lite bara. I söndags hängde jag med Simone IGEN (ja jag är med henne hela tiden...) först var vi på stranden hela dagen och sen gick vi ut å käkade middag. Vi har börjat lära varandra våra språk så snart kommer jag vara flytande på nederländska haha. Hoj, alles gut? Ik ben Emilia. Proost. Dank u. Bara för att ge några exempel på hur awesome jag är. Fast jag kan säga mer än jag kan skriva faktiskt! I alla fall, i måndags var det en vanlig jobbdag med squash osv och på kvällen gick jag över och hängde lite hos Simone. I tisdags blev det ju nästan lite dramatiskt...råkade nämligen trampa på en spik lite sådär plötsligt. På den platta sidan. Dessvärre kom jag från en dålig vinkel så den gick ganska så rakt in ändå. Gjorde inte så ont men det blödde ju en hel massa vill jag lova. Var ju ensam hemma så jag fick tvätta och lägga förband å allt sånt själv hehe, vuxenpoäng jao. K flippade lite när jag berättade om det, så hon skulle absolut titta på det och hon gav mig lite antibiotikakrämer och liknande så det ska nog inte vara nån fara. Kan inte gå på hälen men för övrigt är allt toppen. I alla fall, hängde lite på stranden med Simone (men hade såklart foten borta från sanden) och på kvällen stack vi till Starbucks och chillade lite. Igår solade jag lite igen, nu börjar jag nästan bli brun woopwoop. Sen var det inga aktiviteter för tjejerna så vi var här hemma och chillade. På kvällen stack jag och Molly och käkade på en restaurang lite lätt ba. Idag hade Z Field Day (friluftsdag) så det var lite tävlingar och sådär i skolan som jag och K var och kollade på. Z vann såklart alla sina tävlingar, nu är hon officiellt den snabbaste i sin årskull. Japp, mina värdbarn är bäst. På i princip allt haha. Partisk? Jag? Verkligen inte! Sen stack jag och K iväg och åt lite lunch innan jag fick slappna av lite innan tjejerna kom hem från skolan. Då var det snacks, lek, middag och läxor. Inga konstigheter. Imon är det redan fredag igen. Den här veckan har flugit iväg. Två veckor kvar och sen är det sommarlov. Sen har jag typ sex veckor kvar innan jag lämnar det här huset för alltid. Helt sjukt...det börjar verkligen närma sig nu! Jag kommer ihåg att när jag började räkna ner till Arizona var det typ 62 dagar kvar, nu har jag 56 dagar kvar innan jag lämnar. Inte lämnar landet, men lämnar huset. Har fortfarande inte fått något exakt datum för när jag kommer hem men det kommer nog snart. Det blir i alla fall den 10:e, 11:e eller 12:e augusti. Så om två månader är jag nästan hemma igen. SJUKT!!! Men nu ska jag sova, hoppas det var en fin nationaldag hemma i Sverige och blablabla. Vi hörs kompisar!
 
FYI, har fortfarande inte fått bilderna från Simone men det kommer snart hoppas jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0