Värmen dödar mig

FRUKTANSVÄRDA VÄRME. Jag står inte ut, det är typ 40 grader nu...och imon ska det tydligen bli ännu värre. Kill me. Har varit konstant klibbig i typ två veckor nu och nu får det fan räcka! Okej, ska sluta klaga men det är inte ens kul. För varmt för att sola :( jaja. Två veckor kvar med familjen. Sjukt som vanligt. Förra torsdagen drog jag till alive @ 5 med Simone och Anna, sen lite froyo på det och sen hem och sooova. I fredags var det vanligt jobb och sen Burger Night med Simone, vi stack till vår klassiker Black Bear. Gott som vanligt! I lördags åkte jag och shoppade med Anna, det blev alldeles för mycket shopping haha. Köpte svarta Levi's-jeans, vit blus från Calvin Klein, en till vit blus från Michael Kors och en röd kavaj (äntligen!!) också från Calvin Klein. Plus lite annat smått och gott. Lovely! Sen blev det indisk restaurang med Anna, Simone, Kate och Sarah. I söndags försökte jag hänga lite på stranden har jag för mig men det var för varmt så jag pallade inte haha. På kvällen stack jag och käkade lite glass med amerikanerna! Trevligt som vanligt. I måndags var det jobb, i tisdags likaså, onsdag samma sak och så även idag. Har inte haft mycket till liv denna veckan, Simone är ju i Florida så jag har ingen att hänga med på kvällarna :( och i pauserna försöker jag sola men klarar bara typ 10 minuter innan jag badar i min egen svett vilket inte är alltför trevligt vill jag lova. Så jag bangar det och sover genom dagarna istället haha. Shoppade lite mer i tisdags också, vita jeans och en tröja från Abercrombie. Snart klar med all shopping för min egen del. Snart. Men ja, jag har varit helt utmattad på kvällarna pga värmen så jag spenderar mycket tid i mitt rum där det är relativt svalt. Och jag väntar på att Simone ska komma hem! Fast först blir det Boston på lördag med Emelie, det blir nog kul tror jag. Skönt med lite miljöombyte nu. Aaa, så det är väl typ vad som hänt sen sist. Inte speciellt mycket med andra ord, livet rullar på. Men nu ska jag packa lite faktiskt. Vi hörs!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0