Äntligen helg!

Den här veckan har känts så himla seg även om den egentligen har varit väldigt bra. I måndags så var det vanlig dag med tjejerna, jag tog en promenad med Simone på dagen innan det var squash för tjejerna och på kvällen åkte jag till Starbucks med Sarah och pratade lite bara. I tisdags hade jag lektion med min PT på förmiddagen och sen chillade jag lite hemma bara tror jag...sen var det gymnastik och fotboll som vanligt. Och sen har jag för mig att jag gjorde nåt på kvällen men jag kommer inte ihåg vad. Eller jo, jag och K planerade onsdagen för tjejerna hade halv studiedag så vi bestämde oss huxflux för att åka till The Bronx Zoo. Japp, det ligger i New York. Japp, jag körde dit. JAG HAR KÖRT BIL I NEW YORK. Trodde jag skulle dö och det var sjukt läskigt men det gick väldigt bra ändå. Tur jag hade K med mig som sa exakt vart jag skulle och vad jag skulle göra haha. Och the Bronx Zoo är ju riktigt nice måste jag säga, ett måste om man åker till New York med barn. Vi hade en härlig dag med härligt väder. Blev en rätt sen kväll och sen var jag trött så jag stack till gymmet en snabbis innan jag somnade som en liten gris. Igår så skickade jag tjejerna till skolan, stack till gymmet och sen hade jag en riktig skype-dag. Skypade först med lilasyster Sofia för första gången sen jag lämnade Sverige. Skitroligt verkligen! Sen skypade jag med mina tjejer Malin, Becca och Sandy också, så kul för vi fick ihop det så vi alla kunde skypa tillsammans en liten stund. Jättehärligt! Sen var det jobb igen, Z och S hem med skolbussen, sen köra S till dansen, Z till fotbollen, hämta upp Katie från dansen osv osv. Sen drog jag och träffade Simone, Sarah och Johanna på starbucks för det var Sarahs födelsedag. Så det var kul! Sen idag så åkte jag först till gymmet på förmiddagen och körde verkligen skiten ur mig själv. Riktigt gött! Sen satt jag ute i solen i någon timma och njöt. Det har ju varit helt fantastiskt väder hela veckan med strålande sol och runt tjugo grader. Så härligt. Sen var det simning med S och sen Bingo-kväll med alla tjejerna och K i tjejernas skola. Vi hade superkul faktiskt! Sen hem och chilla en stund innan Simone hämtade upp mig och vi åkte och fikade lite på kvällskvisten. Nu börjar det bli sent här och jag måste verkligen sova för jag ska upp relativt tidigt imon och åka in till New York. För gissa vad?! Jag ska på min NHL-match imon!! Taggad så jag döööör. Rangers mot Devils, kommer bli så jävla fett! Klockan tre min tid så nio er tid antar jag om det är någon som vill titta och hålla utkik efter enda tjejen med gul tröja haha. Kan inte fatta att det jag har längtat efter så fruktansvärt länge kommer gå i uppfyllelse imon. Aaahh, fett! Så imon blir det underara NY hela dagen och likaså på söndag för då ska jag träffa Emelie och hänga i Central Park i det gooooa vädret. Ah, nu är livet rätt bra här borta måste jag säga. Life is goooood. Bra tack hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0