Helt SLUT!

Jag är helt slut verkligen! Det har varit en låååång helg. Eller egentligen inte haha men ändå. Börjar bli sjuk igen..nackdelen med att jobba med barn liksom...men det är det värt! Så mycket kärlek man får från dem. Underbart!
 
I torsdags hade tjejerna halvdag i skolan så de var hemma redan klockan 14. Jag bestämde mig för att överraska dem med lite roligt pyssel. Det blev påskäggsdekoration! Och vi hade sååå kul, målade, pratade, gosade, myste osv osv. Sen hade vi familjemiddag för det var farmorns sista kväll här så det var mysigt. På kvällen stack jag över till Simone en stund och vi chillade lite bara. I fredags var tjejerna lediga för att det var långfredagen. Inte så roligt kanske, tänkte jag men det visade sig bli en riktigt bra dag om än väldigt lång. Började sju, trodde jag. Började inte förrän halv nio..så det var ju lite segt, satt bara och väntade i köket i en och en halv timma...men men, det gjorde inte så mycket. Då hade vi mysfrukost men pannkakor och grejer, åt lite godis från påskäggen de hade fått och sen fick tjejerna leka själva medan jag städade undan och förberedde lite play dates för dem. Katies play date kom vid halv ett och de lekte så fint själva. Z hade nån aktivitet på dagen men den behövde jag inte bry mig om så jag och S hade lite ensamtid. Kul! Vi pysslade, jag lärde henne göra "loppor" eller enligt henne "fortune tellers" och hur man viker lådor av papper. När Z kom hem så hade både Z och S play date med Simones tjejer så jag följde dem dit (tog såklart med Katie och hennes play date). Vi stannade där allihop i typ en timma och lekte lite ute i det goa vädret. Sen gick jag, Katie och hennes kompis hem och åt lite mellanmål. Kompisen åkte hem runt halv fem och jag började med middagen. Hämtade Z och S vid fem ungefär och då skickade jag ut dem allihop med tre fotbollar medan jag gjorde klart middagen. Eller aa, jag var typ ute med dem medan kyckligen var i ugnen och pastan kokade. Sen åt vi och eftersom de hade uppfört sig så bra under dagen så fick de kolla på tv tills K och E kom hem vid sju. Så det blev en 12 timmars jobbdag och det var hårt vill jag lova även om tjejerna skötte sig hur bra som helst! Var helt slut på kvällen men hade redan bestämt att jag skulle ut å käka med Simone och Johanna. Så det var bara att hoppa in i duschen och fixa sig innan jag blev upphämtad av dem båda två. Vi drog till Black Bear och åt en god middag som vanligt och sen hittade vi ett gäng sköna amerikaner som vi satt och pratade med till klockan TVÅ! Jag var SÅÅÅ slut då vill jag lova. Lite kul, de fattade ganska snabbt att vi inte var amerikaner och vi bad dem gissa vart vi var ifrån. De trodde Simone var från Ukraina, Johanna från Sverige och att jag var från RYSSLAND. Whaaat? Ja, fråga mig inte ens...det var inte så smickrande kanske...men va fan, vi får väl skylla oss själva när vi frågar dem antar jag...men det var en lyckad kväll i alla fall, även om jag var väldigt väldigt trött! Igår vaknade jag relativt tidigt, vid tio och fick sekunden efter att jag vaknade ett sms från K som undrade om jag kunde sticka iväg till affären och köpa lite grejer. Absolut, man får ju ställa upp för familjen! Så det var snabbt upp och iväg, hittade typ allt jag behövde och återvände hem vid 12. Då blev det brunch och sen äggjakt för tjejerna. På eftermiddagen somnade jag lite...och sov typ resten av kvällen haha..eller just det, jag stack faktiskt till gymmet också! Sen skypade jag lite med Eddie och sen med Almis. Men det var min otroligt inspirerande lördag. Men jag var sjukt trött! Och nu förstår jag varför..idag vaknade jag upp med hosta och snorig näsa. Lilla Katie har med allra största sannolikhet smittat mig. Kul. Jaja, så jag sov till typ tolv idag då det blev brunch igen, sen en annan typ av äggjakt. Sen tog jag en dusch och stack över till en kompis. Hängde där hela dagen. Chill! Nu är jag trött som en gnu och ska sova bort den här himla förkylningen...och därmed basta. Imon får jag se upp, det kan bli många april-skämt med tre luriga tjejer. De försöker ju alltid lura mig redan nu...vågar knappt tänka på hur det kommer bli imon haha... men vi hörs!
Tyckte den var rätt så kul...haha...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0