Nämen hej!

I onsdags så var det ingen vanlig dag..Katie hade ätit något olämpligt och hade spytt hela natten så hon var tvungena att stanna hemma från skolan. Fick lite panik för jag klarar inte riktigt av spyor haha, men som tur var så var deras mormor här och kunde ta hand om henne och så fick jag hjälpa K istället. Men först var det lektion på gymmet. Usch! Fruktansvärt jobbigt faktiskt...men bra tränare i alla fall! Sen körde jag K till sin sjukgymnastik och fick sitta där och vänta på henne. Sen hem och hämta upp Z och S från skolbussen och lite snacks, läxor och middag med dem innan de skulle iväg till en skolmusikal med E. Så jag slutade relativt tidigt (typ 6.30) och stack över till Mike, Corey och Johnny. Chill kväll, kollade på film och tjötade bara. De skrattar åt min accent (som bara dyker upp i vissa ord visserligen) så jag försöker lära dem att uttala Emilia på svenska. Det går inget bra haha... Så då kan jag skratta åt dem också! 
 
I torsdags så var jag "tvungen" (jag gjorde det frivilligt egentligen) att följa med S och hennes klass på en skoluftlykt till ett ställe som heter Stepping Stones tror jag. Det är som ett museum där man kan leka med allt. Ganska kul faktiskt, och nu kan jag bocka av ännu en grej på min att göra-lista; åka i en gul skolbuss haha! Inte så coolt som man tror kanske, men ändå. Kul att ha gjort det! Var hemma från den runt ett och då chillade jag i typ en kvart innan jag var tvungen att åka och handla mat. Sen hem, hämta tjejerna från skolbussen och leka lite innan det var dags för middag och sen iväg till fotbollen för Z. Strömmen gick i hela Stamford runt klockan fem så E fick komma hem tidigare och fixa det. Så jag slutade runt halv åtta och då gjorde jag nånting har jag för mig...kommer inte ihåg vad dock. Just det, jag var tvungen att fylla i mina tax-papper, sista dagen för att skicka dem igår ju! Hade sån tur så Emelie hade redan fyllt i sina papper så hon tog kort på dem och skickade till mig så kunde jag bara skriva av fast med mina egna uppgifter. Toppen! Så det var den dagen det.
 
Igår så åkte tjejerna till skolan, jag stack till gymmet och sen körde jag Simone till tåget, hon skulle in till NY för att träffa sin bror. Sen hem och köra K till sjukgymnasten. Gjorde lite andra ärenden också, vi hade en riktigt skön och rolig dag måste jag säga. Har en sjukt bra värdmamma! Eller hela min värdfamilj är sjukt bra, haha. Hem, chilla med tjejerna (ingen simning idag) och laga lite middag. Fixa iordning dem för sängen och sen tog E över för att kolla lite American Idol med dem. Så då tog jag en dusch och stack över till Mike, Corey och Johnny igen. Måste hänga med amerikanerna för ingen annan av mina kompisar kan den här helgen. Helt sjukt, svenskarna är upptagna på olika håll med besökare och skola, Simone är NY, Sarah och Johanna är i Chicago osv osv. Så det hade kunnat bli en riktigt tråkig helg om jag inte hade lärt känna de tre haha. Nu bara snyltar jag in mig på deras planer hehehe. Men det blev en rätt tidig kväll för jag var sjuuukt trött. 
 
Idag sov jag ut och sen stack jag till gymmet för en timmas zumba och trettio minuters bålstyrka. Tungt! Sen åkte jag via en restaurang och köpte lite mat till K. Sen hem och chilla nu ett tag...måste duscha också men jag är sjukt seg haha..men det är väl bara att ta mig i kragen antar jag! Ajaa, vi hörs :))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0