Spring Break

Först snabb-update på vad som hänt sen sist. Lördagen slutade med att jag hängde med amerikanarna till en fest här i närheten. Jättekul och sååå amerikanskt haha...men alla var jättetrevliga och vi hade en rolig kväll! Så i söndags sov jag länge, man får ju passa på när det är helg liksom. Sen skypade jag med mamma nere i köket och hon fick se alla i min värdfamilj för första gången. Tjejerna var helt hyper, fnissiga och lika goa som alltid och K briljerade med sin norska som var sjukt mycket bättre än jag trodde! Det är verkligen en härlig familj jag har!! Så nöjd. Sen gjorde jag inte så mycket mer, slappade hemma bara. Var ju tvungen att ladda upp inför denna veckan för nu är det nämligen Spring Break, som vi au pairer har längtat så efter...haha. Eller? Japp, det är lov nu och man måste hitta på roliga aktiviteter för barnen. Idag blev dock en ganska lugn dag när de fick leka här hemma under förmiddagen innan vi stack ut och spelade lite fotboll i trädgården, sen lite lunch och sen släppte jag av dem hemma hos Simone så jag kunde köra K till sjukgymnastiken. Sen hämtade vi upp hela gänget och åkte och köpte glass allihop som vi käkade ute i solen. Jättehärligt tills Simone fick en stor fågelskit i huvudet hahaha. Vi dog av skratt allihop, utom hon då...galet kul! Sen åkte vi hem, jag lagade middag (som blev sjuuukt god btw. Kycklingvingar med ris och en underbar sallad. Grymt!) lekte lite och var färdigjobbad vid halv åtta. Då åkte jag iväg till Starbucks på köpcentret med Simone och Molly och fikade lite. Jättehärlig kväll med mycket skratt och flams hahaha. Roligt! Nu börjar dock tiden springa iväg för mig, jag börjar 6.30 imon för att K ska till läkaren och E måste köra henne. Som tur är kommer väl tjejerna ändå inte vakna förrän typ 8 men ändå. Segt mannen. Imon så har Katie en play date med en kompis och vi ska allihop åka till Stepping Stones (det där muséeumet som jag berättade om) som en dagsutflykt. Förhoppningsvis möter vi upp Simone och hennes tjejer där också men vi får se. På onsdag tänkte jag eventuellt att jag skulle ta med dem till en pysselaffär och köpa lite pyssel för de älskar ju att pyssla! Sen försöka fixa play dates för dem. På torsdag ska jag nog ta med dem till parken och sen klättra lite klättervägg. Eventuellt parken på onsdag istället och affären på torsdag men vi får se. Ska överlägga med K och sen bestämma. Men detta är veckans planer jao! På fredag är det ju skola igen. Aa, men nu måste jag sova. Bums! Hejsvej!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0