Underbara vår

Och underbara förkylning. Haha! I måndags var det en vanlig dag, ingen röd dag här som det var i Sverige så tjejerna hade skola som vanligt. Tog en promenad i solen med Simone under dagen. Och sen squash på eftermiddagen, också som vanligt! Fast när halva träningen var över så gick brandlarmet i hela byggnaden. Så det var bara att evakuera och gå ut. Dessvärre hade det mulnat på och blivit rätt kallt så alla frös ju som fan. Jag hade som tur var med tjejernas jackor och överdragsbyxor men de frös ändå. Tyckte så himla synd om barnen som kom från gymnastiken för de hade bara korta små dräkter (typ som baddräkter) och inga skor. UTE! Men jag tyckte ännu mer synd om barnen som kom från simbassängen. Baddräkt och blöta. Stackars satar asså! Men det såg ganska roligt ut, typ 300 barn med ledare och föräldrar över hela parkeringen och alla med olika utrustning, hockeyspelare utan skridskor, simning, tennis, fotboll, gymnastik osv. Efter fem minuter hade brandmännen säkrat stället och det var bara fel på ventilationen i restaurangen så det var lugnt. Så då kunde vi gå in och avsluta lektionen. Sen hem och så hade deras mormor lagat middag, woopwoop. På kvällen träffade jag en ny tysk au pair...hon var...speciell. Haha. Trevlig och så iofs, men kanske inte riktigt min typ av människa. Så vi får väl se om jag träffar henne igen...
Igår så var det ännu en vanlig dag, blev lite senare än vanligt på kvällen bara för E kom hem rätt sent så jag och tjejerna hade lite kvällsmys. Tjejerna hade gymnastik för S och Katie och fotboll för Z. Jag sköter gymnastiken och Simone sköter fotbollen. Slutade runt åtta och då åkte jag iväg till en kompis en sväng. Jaha, det var väl det som har hänt sen sist tror jag. Nu ska jag strax gå ut på en promenad i solen med Simone. Hejsvej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0