"Att göra"-lista

1. Åka till San Diego
2. Åka till LA
3. Åka till San Fransisco
4. Åka till New York igen (Bor ju här nu xD)
5. Åka till Seattle (om två veckor!!)
6. Åka till Vancouver (också om två veckor!!)
7. Se Niagarafallen
8. Åka till Grand Canyon
9. Skaffa mig en bra bränna (hade ju det, men får skaffa en ny i sommar!)
10. Gå på en riktig amerikansk dejt
11. Ta amerikanskt körkort (två stycken till och med!)
12. Gå på en amerikansk fotbolls-match
13. Gå på en baseball-match
14. Gå på en basket-match
15. Gå på en NHL-match, helst New York Rangers (har ju biljetter, i april smäller det, woopwoop)
16. Åka till Las Vegas
17. Shoppa ordentligt
18. Fira amerikansk Halloween
19. Äta en riktig Thanksgiving-middag
20. Gå på Broadway-musikal
21. Gå på någon TV-inspelning
22. Besöka någon nöjespark
23. Åka till Washington
24. Åka till Boston
25. Åka till Montreal
26. Åka till Jersey Shore
27. Träffa någon riktigt känd person
28. Fira en amerikansk alla hjärtans-dag
29. Åka upp i Empire State Building
30. Frihetsgudinnan
 
Den nya och uppdaterade listan. Har en hel massa saker jag ska hinna göra men oj vad kul det ska bli! Mestadels resor men det är så det ska va! Vill ju se allt jag kan när jag ändå är här liksom :)


Kommentarer
Anonym

Du har betat av listan ganska bra. Låter härligt, vill följa med....

Svar: Jajamän, det går undan!
Emilia Berntsson

2013-02-01 @ 21:16:49
Sandra

Skulle inte du hoppa förbi Santa Barbara? :))

Svar: Jooo, såklart! Men det räknar jag in i LA-trippen :D
Emilia Berntsson

2013-02-02 @ 06:49:09
URL: http://sknutsson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0