Mätt som ett as

Ja herregud. Jag gillar helger.
 
Så vad hände igår då efter mitt äventyr under dagen? Jo, Katie och Z kom hem från skolan vid 15.50 så då lekte vi lite, pysslade, åt mellanmål och chillade. S kom hem från sin kompis vid 17.30 ungefär å då blev det middag. Sen kom E hem vid 18.30 så jag fick sluta tidigare. Skönt! Katie fick ett utbrott för att jag "hade lovat att köpa pokemon-kort till henne" vilket jag inte hade gjort (inte lovat det heller. Suck). Tårarna sprutade men jag kunde ju inte göra så mycket så jag lät henne gråta av sig. Nån halvtimma senare hade hon typ glömt av varför hon var så ledsen så då var det bra igen. Tänk om man själv kunde glömma allt lika snabbt som barn gör det! Jaja, efter jobbet så åkte jag till California Pizza Kitchen för lite middag tillsammans med Victoria, Charlotte, Molly och en ny svensk tjej som heter Ida. Sjukt gott och sjukt rolig kväll med mycket skratt! Härligt. Blev dock inte så sent vilket var skönt. Var hemma typ vid halv elva tror jag. Tur det, för imorse skulle jag ju upp och jobba igen.
 
Var tvungen att hoppa in extra denna lördagen också för mina värdföräldrar skulle iväg och kolla på ny bil. De bad mig jobba några timmar. För mig betyder det typ tre-fyra timmar. Jag jobbade från åtta till fyra. Var inte riktigt beredd på det så det var långa timmar vill jag lova. SÅ skönt att jag är ledig imon. Eller ledig och ledig. Men det tar vi sen! Utbrott från Katie idag också, kommer inte ens ihåg varför...så det var sprutande tårar i typ en timma idag också men det var bara att ignorera henne igen. Har märkt att hon försöker använda sina tårar till att få som hon vill men det går ju inte så min strategi är helt enkelt att inte ge henne någon som helst uppmärksamhet när hon gråter vilket verkar funka hittills, hon kommer alltid tillbaka när hon är färdig och då är det i princip glömt om man behandlar henne som vanligt. Jaja, tjejerna gjorde i alla fall en väldig massa shower för mig, vi målade, de lekte med sina leksaker vilket gav mig tid till att sitta och läsa lite och slappna av. Så skönt med stora tjejer som sköter sig själva och iom att det är helg så hade jag inget att förbereda, städa undan eller liknande. Gött! Så vid fyra var E och K tillbaka och jag fick slappna av i typ två timmar innan hela familjen (jag också) åkte iväg till en japansk restaurang för att fira K som fyllde år i tisdags. Ni vet, en sån där restaurang där de lagar maten framför dig, sjukt coolt. Och huuuuur gott som helst, åt tills jag dog typ. Fick inte ner en bit till och då berättar de att vi skulle vidare till ett glass-café. Fuck liksom. Men det gick det med och jag fick ner några skedar glass. Herregud så gott! Sen åkte vi hemåt vid nio, tjejerna var ju tvunga att gå och lägga sig. Så sen dess har jag (som den nörd jag är) kollat Melodifestivalen på svtplay. Underbart. Inga speciella låtar, men OJ vad Danny är snygg. Dör lite faktiskt. Haha, galet ändå. 
 
Imon ska jag på au pair-möte vid 12.30 ungefär, vi ska till nån pub och äta typ. Kan ju bli kul eller nåt. Sen ska jag vidare hem och slappa lite innan det är dags för Super Bowl Sunday. Det blir match-tröjor, chips, popcorn, buffalo chicken wings, beer (för E), massor med läsk för oss andra, osv osv. Aaa det ska bli nice! Det blir förhoppningsvis roligt, om jag inte är för trött. Nu är jag i alla fall galet trött så jag måste sova! Hörs :)
 
Btw, tack så mycket för chokladen mormor och Bjarne!! Fick paketet idag, välbehövligt. Nu ska jag, trots att jag är överdrivet mätt och att jag precis ska sova, äta en rad Marabou. Tack!!


Kommentarer
Anonym

2-0/mupp

2013-02-03 @ 20:20:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0