Stammis på Starbucks

I tisdags efter att Eddie hade jobbat klart så stack vi iväg till Starbucks och fikade lite, sen köpte vi på oss en hel massa godis och stack hem och hade myskväll med Pretty Little Liars. Gottigt! Annars gjorde vi inget speciellt, njöt av varandras sällskap bara helt enkelt.
 
Igår så sov jag länge som vanligt (alltså till typ nio haha) och sen skypade jag med min kära mor och sen med Almis. Chill! Tog mig en lång dusch och sen tog vi en promenad med lillen, först till Starbucks där vi träffade på en isländsk au pair och sen drog vi till parken och ner till sjön. Sen hem och lägga lillen och jag satt vid datorn en stund. Sen hämtade vi stora barnen från skolan och jag lekte lego med storkillen. Chill! Sen åkte vi till en restaurang allihop, åt lite fish and chips. Så galet gott! Sen gick jag och Edith och fyllde på godislagret. Sen försökte vi oss på att göra chokladbollar vilket inte gick så bra haha, smakade inte alls så gott som hemma :( så just nu är det det jag saknar mest. Och att kunna dricka gott vatten direkt från kranen...i alla fall. Sen satt vi bara hemma och tjötade.
 
Idag sov jag länge innan jag skrev det fina 6 månaders-inlägget. Stekte pannkakor till frukost som vanligt, sen hämtade vi lillen från pre-school vid halv ett. Lite lunch för honom och sen eftermiddagslur. Han sover fortfarande, woopwoop! Så vi har lyssnat på massa musik, Eddie städade lite och vi har ba...varit. Man får ju passa på nu liksom! Bokade biljetter till Vancouver också, imon klockan 13 bär det av. Roligt! Ikväll ska vi laga köttbullar, lycka!! Vi hööörs :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0