Vilken härlig dag!

Ja, det var en riktigt bra och härlig dag idag. Superskönt väder med strålande sol och relativt varmt så det var fint med snön också (som för övrigt förmodligen kommer regna bort imon). Jag åkte ju iväg med Victoria förut, det blev inte bara lunch utan vi åkte iväg till ett ställe som heter Greenwich Avenue (tror jag) och det är en lång gata med massa affärer. Det är Zara och Urban Outfitters blandat med Michael Kors och Tiffany's så där finns det allt möjligt vill jag lova! Vi hittade nån affär som tydligen var oerhört exklusiv som hade massor med rea så där var vi en stund och brottades med alla andra och jag fick med mig ett svart party-linne och ett pannband (äntligen!!) ut därifrån. Sen hittade vi nån annan liten cool affär som hade lite svenska grejer, Cheap Monday. Det var lite coolt. Så där köpte jag ett vinrött linne/blusliknande grej och ett svart linne med texten; "New York City Bitch". Bara för att liksom. Sen så köpte jag ett svart linne/blusliknande grej med stenar och grejs på och en söt blommig topp från Urban Outfitters. Lovely! Köpte kanske lite för mycket men ibland får man unna sig! Men det var en härlig dag helt enkelt.
 
Åkte hem och vilade lite i nån timma innan jag åkte iväg med Simone till Darian där vi mötte upp Sarah (österrike) och Johanna (Tyskland) för en middag på Bodega, ett litet mysigt taco-ställe. Jättegott! Sen åkte vi hem till Sarah och kollade Grammy Awards som var lite av en besvikelse. Tur man hade så härligt sällskap, det blev många skratt under kvällen vill jag lova. Nu är jag supertrött så jag måste sova så jag orkar med ännu en jobbvecka. Imon är det vanligt jobb och tillbaka till verkligheten på gymmet. Och så ska jag tagga inför Seattle. Snart åker jag!!
 
FYI (vilket står för; for your information) så ligger jag efter i att svara på mina meddelanden/mail. Jag har den dumma ovanan att läsa mailen direkt när jag vaknar på morgonen när jag inte har tid att svara på dem eller knappt läser dem ordentligt ens vilket gör att ikonen försvinner och jag glömmer av dem. När jag sen kommer på det har jag oftast inte tid att svara vilket gör att de samlas på hög och jag orkar inte ta itu med dem. Men imon ska jag försöka beta av några i alla fall! Men ja, svaren kommer om än lite försenade...


Kommentarer
Anonym

du skulle inte kunna tänka dig att berätta lite mer om vad som hände med din förra familj? skulle vara intressant att veta så man vet vad man ska se upp med^^

2013-02-12 @ 21:37:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0