2 dagars update

Jag har bara ett ord att säga. Smärta. Dör lite här borta. Hade ju träning igår vid tio. Värsta passet jag har haft i hela mitt liv tror jag. Stenhårt benpass med lite magträning i slutet. Men jag kunde typ inte ens gå efter passet så min PT gav mig lite massage så jag kunde stappla mig bort till omklädningsrummet och sätta på mig bikinin så jag kunde simma lite för att försöka få musklerna att slappna av lite. Men det hjälpte inte, kunde bara knappt komma ur poolen istället. När jag sen hade duschat och bytt om så skulle jag ta mig ner till entrén. Hade det inte funnits handtag hade jag ju ramlat ner för hela trappan. Det var FRUKTANSVÄRT. Det tog mig tio minuter att ta mig uppför trappan här hemma också. Ett steg i taget och dra sig upp liksom. Wääh. Jaja, sen var resten av dagen rätt chill för K tog hand om dansträningen så jag behövde bara laga mat och ta hand om stortjejen. Var klar vid sju och då fixade jag mig i ordning lite snabbt för vi var ett gäng som skulle iväg till en restaurang som heter Melting Pot (som bara serverar olika fonduer) för att fira Charlotte som fyllde 20. Herregud vad gott det var! Först hade vi olika ost-fonduer med bröd, nachos osv och sen till efterrätt choklad-fonduer med jordgubbar, bananer, cheesecake, marshmallows osv. Sen gjorde vi smore's också. Galet gott!! Digestive-kex, choklad och marshmallows. Dog lite! Stannade till typ halv elva, sen började alla dra sig hemåt för vi hade ju jobb idag allihopa. 
 
Idag var det lika roligt som vanligt att gå upp på morgonen vilket betyder riktigt hemskt alltså. Plus den fruktansvärda träningsvärken jag har gjorde ju inte saken lättare direkt. Visste att jag hade en lång dag framför mig också. Storbråk vid frukostbordet om tjejernas poäng (från poängsystemet) och sura miner. Suck. Det lovade inte gott inför dagen. Fick iväg dem till skolan i alla fall och jag städade undan. Sen stack jag iväg till köpcentret en snabbis, var tvungen att köpa nya vantar (har tappat bort mina nya skinnhandskar...ångest! Eller de är här hemma nånstans, vet inte var bara.) och en mössa för det är SNORKALLT här borta. Typ sju minus och jag dör. Igen. Sen åkte jag vidare till gymmet, gick på löpbandet i tjugo minuter och gjorde lite mag/ryggövningar innan jag stretchade som ett as bara. Min PT skrattade bara åt mig när jag haltade omkring. Hemsk är han...sen vidare hem, göra lite lunch och sen skypade jag med Sandy och Malin. Roligt!! Snart igen tycker jag allt :)) sen skypade jag med Almis och hans kompis också. Älskar att skypa med Sverige...alltid lika kul! Speciellt när man försöker göra upp planer för besök osv. Sweet liksom! Jaaaajaaa, sen fixade jag träningsväskan med snacks och åkte och hämtade upp tjejerna i skolan. Simning var det på schemat idag för Z och S så jag och Katie satt och spelade kort under tiden. Vid fem var vi klara där och vi åkte hemåt. Utbrott från Katie i bilen, fattade inte riktigt varför men aa. Sånt är livet med en fem-åring antar jag! Vi bestämde oss i alla fall för pasta till middag och sen myskväll med film. Jag skulle nämligen jobba hela kvällen idag för K och E skulle ut på middag för att fira Ks födelsedag (som är på måndag). Så jag skickade iväg dem för lite lek medan jag gjorde pasta och en hemmagjord köttfärsvariant på turkey (har helt tappat det svenska ordet?! kommer inte på det...), krossade tomater och lite kryddor jag valde ut på magkänsla. Det blev riktigt gott faktiskt. Det tyckte K också, hon kunde inte hålla sig borta trots att hon skulle ut å äta för det både luktade och smakade mumsigt. Tjejerna gillade det också, woopwoop! Städade undan och sen åkte K iväg och jag och tjejerna fixade popcorn och satte oss och kollade på Despicable me. Så himla mysig film, älskar den. Hade lilltjejen i knät hela tiden och mellantjejen på andra sidan. Det är fantastiskt vad mycket kärlek man får från dem...har så himla fina värdbarn verkligen! Katie säger hela tiden; I don't want you to leave in August. You have to stay!! You have to be with us. Haha, såå söt! Och S förklarar hela tiden hur mycket hon älskar mig både i ord och i handling. Idag var första gången jag fick ett; "I love you" från Z också, score! Känner mig riktigt lyckligt lottad som ändå har väluppfostrade barn också. Och de är så lätta att tycka om, jättemysiga verkligen. Vid nio så var det läggdags så då var det tandborstning och sen satt jag i S säng tills de hade somnat. Vid halv tio ungefär så var det tyst och lugnt i tid till att K och E kom hem så då slutade jag. Sen dess har jag legat utslagen i min säng. Imon ska jag SOVA! Måste dock jobba från 11-12 för det körde ihop sig på nåt sätt men det är lugnt, hade inga andra planer ändå. Och jag hade ju både sovmorgon och hela dagen på mig sen så det är nice. Men nu ska jag sova!


Kommentarer
Anonym

In Sweden we call it kalkon

Svar: Just det!! Haha, tack glömde helt bort det...
Emilia Berntsson

2013-01-26 @ 12:23:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0