Blev lite sent...

Som vanligt när man pratar med Eddie så blir det lite sent och man glömmer av tiden. Pratade som vanligt alldeles för länge om allt och ingenting. Hade lite diskussioner om vad vi ska göra på vår vecka tillsammans och sådär, men det ska nog lösa sig till slut det med :)
 
I alla fall, min dag. Händelserik som vanligt, ingen rast och ingen ro. Fick sms från K klockan fem i sju som sa att jag inte behövde börja förrän klockan halv åtta. Woopwoop, en halvtimmas sömn till. Välbehövligt! Så jag började halv åtta och då var det frukost och lunchlådor som gällde. Körde tjejerna till skolan också för de fick lite extra sovmorgon och det var första gången jag lämnade vid skolan själv. Det gick väl bra förutom att K hade trixat till det och tappat bort en bok och var tvungen att skriva en lapp osv så vi kom iväg fem i nio (de börjar nio) och vi hamnade bakom norra USAs långsammaste bil, plus att det var nån olycka på vägen och typ fem polisbilar så det var köer och sånt så vi blev lite sena. Var därför tvungen att gå in med tjejerna och se till att de fick nån himla lapp. Det var segt. Men sen åkte jag hem och slapp städa i köket för det hade städhjälpen redan gjort. Så jag slängde in lite tvätt i maskinen och sen åkte jag till gymmet och anmälde mig. Fick hjälp av nån snubbe där som visade mig runt och sådär, verkar vara ett superbra gym. I mitt medlemskap ingår en uppstarts-lektion så den har jag imon klockan 10.30. Då ska vi väga mig, mäta kroppsfett, kondtion och sånt där och sen lägga upp ett träningsprogram för mig. Kul, jag är sjukt taggad!! Kommer försöka köra styrka, olika klasser och simning för att få variation. I alla fall, sen så åkte jag hem och tog en powerwalk och tog lite kort. Tyvärr är jag för trött för att orka lägga över dem på datorn och sådär nu så ni får se det imon istället. Sen packade jag väskan med tjejernas tenniskläder och lite mellanmål och åkte iväg för att hämta dem vid halv fyra. Första gången jag körde själv till tennisen också. Fick i tjejerna både mellanmålet och hann byta om så de var i tid till tennisen, woopwoop. Det var två svenska mammor som satt bredvid och hade förmodligen barn i samma klass som mina värdbarn. Orkade dock inte hälsa för de var som en blandning av Maria Montazami, Isabel Adrian och Mickan i Solsidan så jag orkade bara inte säga; hej, jag är också från Sverige. Någon annan gång kanske...sen åkte vi hem och då hade K redan lagat mat så jag slapp, skönt. Vi åt och sen var det dags för läxläsning och städa undan. Var klar vid kvart över sju då K tog över på riktigt. Sweet. Sen dess har jag kollat på Biggest Loser och sen skypade jag ju med Edith. Så det var min dag det! Imon ska jag svara på lite mail som jag har hamnat efter med och till gymmet då. Plus jobba såklart. Men nu är klockan alldeles för mycket så jag måste sova! Hörs imon :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0