Det blev lite träning till slut!

Började ju jobba igen runt 14.30. Då vek jag lite tvätt, packade väskan med träningskläder och snacks. K var iväg och fixade bilen och hon blev sen vilket gjorde att vi blev sena när vi skulle hämta tjejerna. Men det gick bra ändå. Sen så fick tjejerna sin mat, vi bytte om och de körde lite squash. S ÄLSKADE det, Kate gillade det och Z tyckte det var sådär. Vi får väl se om de kommer börja med det eller inte, från och med nästa vecka kommer jag i alla fall ha ett annat schema med tjejernas aktiviteter. Vi var tvungna att handla på vägen hem också plus att det tog typ hundra år att komma ut från Chelsea Piers så vi var inte hemma förrän typ klockan sex. Då lagade jag och K mat och sen åt vi. Sen städade jag undan, men eftersom allt blev så försenat var allt inte klart förrän typ vid åtta. Segt! Men då åkte jag i alla fall iväg till gymmet för att köra lite lätt. Körde 20 minuter på crosstrainern och sen lite styrkeövningar. Kändes bra! På vägen hem åkte jag förbi affären och köpte lite grejer, typ schampo, lite snacks och lite godis. Hehe..får ju unna mig lite nu när jag faktiskt har tagit tag i mitt liv och börjat träna igen.
 
Apropå träningen. Jag har fått lite frågor och undrande kommentarer om det inte kostar hur mycket som helst osv. Och visst, det klart att det kostar en del att ha PT. Men det är ändå bra mycket billigare än vad det är i Sverige. Dessutom tycker jag att det är en investering som är värd att göra, jag investerar ju ändå i bra hälsa och en vältränad kropp liksom. Jag vet ju också att jag har ganska dålig självdisciplin och jag kommer inte nå de resultat jag vill ha helt själv. Så eftersom jag låtit mig själv förfalla i typ åtta månader så krävs det lite från mig att komma i form nu igen, jag skulle ju kunna vänta tills jag kommer hem härifrån men det är ju billigare att göra det i USA än i Sverige i alla fall. Så jag känner verkligen att det här är en investering värd att göra för min egen skull! Jag kommer må så mycket bättre både psykiskt och fysiskt, jag känner redan att jag gör det liksom. Så nu är det full fart framåt, imon kör vi PT-lektion!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0