Mina ben värker och jag är trött

Märkligt att jag är så trött hela tiden, haha. Men nu är klockan typ halv två så jag får vara trött. Vi åkte hemifrån vid ett typ och åkte lite skridskor. HERREGUD VAD JAG HAR SAKNAT DET. Jag älskar konståkning inside and out. Bästa sporten ever. Mina hyrskridskor sög ju (även om de var bättre än i Sverige) och det enda jag kunde göra var ju i princip att åka vanligt, göra lite vändningar och piruett på två fötter...men det var härligt i alla fall! Kan knappt vänta tills jag får komma hem och börja jobba som tränare igen och glida runt på riktigt och göra piruetter och sådär. Kul! Jaja, sen åkte jag direkt till köpcentret där jag träffade på Marie från Tjeckien. Jättego tjej! Sen kom Charlotte också och vi shoppade lite (råkade visst få med mig en ny pyjamas från Victoria's Secret. Ops liksom! Sen gick vi till Starbucks och satt där ett tag och bara pratade. Marie skulle sen iväg på någon middag så jag och Charlotte åkte hit och lämnade av bilen och blev upphämtade av en tjej som heter Simone (Nederländerna) och en annan tjej som heter Kate (Nya Zeeland) och vi åkte till Sarah (Österrike). Där var det filmkväll med massa andra, vi var la typ åtta totalt eller nåt. Kollade på Pitch Perfect som var rolig om än extremt förutsägbar. Sen tänkte vi kolla på Sound of Music som uppenbarligen varken tyskarna eller österrikaren hade sett. Suck. Den är ju en klassiker. Men den funkade inte så vi satt och pratade istället. Åkte hem typ vid halv ett och då (och nu) var jag så trött så jag somnade nästan i bilen. Men så är det. Nu ska jag sova så jag orkar självförsvaret imon. Och kanske ta lite bilder äntligen. Håll tummarna för att jag kommer ihåg. Kram!!


Kommentarer
Astrid

Hej! Det är kul att följa bloggen och se hur det är där borta, verkar väldigt kul och spännande trots motgångarna =). Jo jag har en fråga också... Vilken organisation åker du med? Hoppas allt är bra med den nya familjen!

Svar: Vad kul att höra! Det är en jätterolig upplevelse, verkligen ett minne för livet :) Jag åker med STS som är en väldigt bra och seriös organisation. Har inte så bra koll på de andra organisationerna så jag vet inte vad som är bäst eller så men jag är i alla fall jättenöjd med STS! :) kram
Emilia Berntsson

2013-01-13 @ 11:45:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0