Några bilder!!

Finally har jag tagit några bilder i alla fall. Inte så många och inte på omgivningarna än för det var mulet och grått idag så jag väntar med det till imon. Men ändå, ni ska få se lite grann i alla fall :D så denna dagen har också varit otroligt lång känns det som, men väldigt rolig. Vaknade runt halv elva och då gick jag upp och tog mig en dusch, åt lite frukost och tog på mig träningskläder. Marie hämtade upp mig vid halv tolv och vi åkte iväg för att hämta upp Charlotte på vägen till självförsvarskursen som började halv ett. Träffade så mycket nya tjejer så jag har inte ens koll på hälften av namnen eller nationaliteterna haha. Men jag träffade två svenska tjejer, en från Stenungsund (Malin) och en från Onsala (Victoria) så det var kul. Såna man faktiskt kan träffa när man kommer hem till Sverige igen liksom! Träffade också en jättego tjej från Tyskland som heter Jessica. Självförsvarskursen var jätterolig, vi fick lära oss en massa nyttiga grejer och mycket rollspel och övningar och sådär. Jag fick göra ett rollspel när jag skulle skydda ett barn i en vagn från en obehaglig man som ville ner och gräva i vagnen haha. Jobbigt men kul och väldigt nyttigt. Vi har alla fått lära oss att säga nej nu. Vi fick också öva på hur man ska slåss om någon kommer bakifrån och håller fast oss och hur man slåss om någon kommer framifrån och försöker hålla fast en. Skitroligt verkligen, nu kommer jag inte alls vara lika rädd för att gå ensam i mörkret (även om jag såklart inte kommer göra det i onödan). Nu får ni passa er för mina sparkar, knän, "pet-i-ögonen" och armbågar. De är inte att leka med vill jag lova, haha! Vi var klara vid halv tre ungefär tror jag och då åkte jag, Charlotte, Marie, Jessica, Victoria och en till tjej som jag inte kommer ihåg namnet på (ops...men hon var från Makedonien i alla fall!) till en restaurang som heter Friendly's. Ett riktigt (då menar jag verkligen riktigt!!) amerikanskt ställe, med hamburgare, sandwiches och liknande grejer. Asså det var ett sånt där ställe man ser i filmerna med bås och skinnsoffor ni vet. Svårt att förklara men ni vet la vad jag menar. Jättetrevligt och gott! Där satt vi ett tag men vi var rätt trötta efter kursen allihop så vi stannade inte alltför länge. Lagom till att jag kom hem var ju naturligtvis middagen klar också så jag var tvungen att äta lite till. Nu är jag så mätt så spyr nästan. Jaha. K håller på att fixa tjejernas hår nu (de har ju sånt där lockigt, sjuuuukt tjockt hår som blir trassligt på två sekunder) och jag går ner och kollar på lite ibland för det ser rätt roligt ut, haha. För övrigt kollar jag lite serier och väntar på att Eddie ska logga in på skype... Imon är det jobb igen, känns konstigt att hela helgen redan är slut. Blä liksom, men imon ska jag försöka åka till gymmet och anmäla mig och träna lite. Ska bli så jävla gött!! Vi hörs mer imon!
 
Här kommer tre bilder från restaurangen :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0