Sjukt bra dag!

Hela dagen har bara känts så himla bra! Tror verkligen att det är träningen som redan påverkar mig så positivt. Jag somnade alldeles för sent igår, det blev lite konstigt med mitt schema när jag tränade sent på kvällen så jag fick bara ingen ro i kroppen. Somnade runt tolv och skulle upp sju så det var ju inte så roligt men det gick relativt bra ändå. Tjejerna åt sin frukost och allt var frid och fröjd. Lunchen blev klar i tid och allt var bara bra. Har kommit på en riktigt bra grej för att få tjejerna att ta på sig ytterkläderna snabbt. Den som blir klar först får ett poäng! (har jag berättat om poängsystemet? Kommentera annars så får jag berätta om det). Då går det undan vill jag lova...tjejerna var klara klockan åtta men vi behövde inte gå ut förrän kvart över. Men bättre med tidigt än sent i alla fall! När jag lämnat av tjejerna vid bussen städade jag undan i köket och lagade en gigantisk frukost till mig själv. Ägg, flingor, knäckebröd, frukt, te, juice osv. Gott!! Sen åkte jag och K till körkortsgrejen och fixade äntligen mitt Connecticut-körkort. Woopwoop, det håller ända till 2019 så det är nice. Sen åkte jag till gymmet och hade träning med min PT. Fy fan är allt jag har att säga. Sjuuuukt jobbigt men sjuuukt roligt! Jätteroliga övningar som jag inte gjort förut men som var rätt enkla att göra men galet jobbiga. Jag hade ju träningsvärk redan innan men imon kommer jag dö. Haha, men det var kul i alla fall! Sen hem och vila lite innan jag och K lagade mat till tjejerna. Z och S kom hem med bussen kvart i fyra och då var det läxor innan vi åkte till Kates dans för att hämta upp henne och släppa av S. Middag på vägen. Sen hem och äta lite mer, göra lite mer läxor och sen hade vi familjemys allihop framför American Idol. Jättemysig kväll, Kate satt i mitt knä hela kvällen haha. Wie. Söt! Nu skypar jag med Edith, vi har visst råkat prata i två timmar igen. Ops. Nu måste jag dock sova så jag orkar med morgondagen. Men det blir en lugn helg denna helgen, familjen ska iväg och åka skidor igen så jag är ensam hemma. Ska förmodligen träffa Charlotte imon, inga planer för lördag (än) och på söndag ska jag in till city och träffa en tjej som heter Emelie från min kurs i augusti. Woopwoop! Ska bli kul. Blir nog en bra helg det här :)
 
Btw, idag har jag varit här i USA i exakt 150 dagar. Sjukt. På söndag firar jag fem månader här i USA. Heeeelt sjukt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0