Sluta gnäll på mamma

Jag vet att jag inte alls uppdaterar lika ofta som jag gjorde förr men dels har jag helt enkelt inte lika mycket att berätta och dels så har jag inte alls lika mycket tid. Jag gör saker hela tiden och jag sitter inte framför datorn lika mycket helt enkelt. Vill ni gnälla för att jag inte skriver så mycket kan ni ju gnälla till mig och inte till min kära mor. Deal? Bra, tack.
 
Så i söndags vaknade jag relativt tidigt igen, typ vid nio och jag åt lite frukost, segade mig och sen åkte jag in till New York vid tolv ungefär. Tåget var ju framme på typ 45 minuter så det var toppen. Hamnade ju på Grand Central så det var lite coolt. Den ser man ju typ i alla filmer så det var lite coolt. Sen gick jag till Rockefeller Center och kollade isbanan där. Måste dock säga att Rockefeller var en besvikelse det var ju verkligen inget speciellt alls. Åkte dock inte upp vilket man tydligen borde göra så det får jag väl göra det nästa gång. Men det är verkligen bara en turistfälla som var rätt tråkig om man jämför med övriga New York. Sen ringde i alla fall Emelie och sa att hon och en tysk tjej som heter Nanna satt på Starbucks på Madison och 89:e gatan. Jag var på 48:e. Så jag började gå uppåt. Sen insåg jag att de inte kunde vara så långt upp så jag smsade och frågade när jag var på 66:e. Nej då var de på 49:e. Jag hade hört fel. Gööööött! Så det var bara att vandra tillbaka. Tog bara en halvtimma typ haha. Men tillslut kom jag fram och vi satt på Starbucks en stund innan vi åkte tunnelbanan till nåt trekantigt smalt hus. Lite coolt! Och sen gick vi till nån park som typ ligger på en bro som har varit en tågbana tidigare eller nåt sånt. Sjukt! Och därifrån såg man ju Empire State Building, Frihetsgudinnan osv. Sen gick vi till en SVENSK GODISAFFÄR!! Lycka! Mådde så bra va. Så jag köpte på mig litegrann, hehe. Sen sa jag och Emelie hej då till Nanna och vi gick till en restaurang i typ Soho tror jag. Jättegott och väldigt mysigt. Klockan var bara sju när vi var klara så vi bestämde oss för att gå över Brooklyn Bridge och kolla New York Skyline på kvällen. Gaaaaaaalet fint! Det var nog det bästa på hela dagen (förutom det svenska godiset då, hehe). Jag kunde inte sluta titta och jag insåg att jag faktiskt ska bo här i sju månader!! Jag är så galet lyckligt lottad. Love it! Vi åkte sen tunnelbanan tillbaka till tågstationen och jag tog tåget hem runt nio-tio nånting. Så kom hem rätt sent och jag var då galet trött verkligen. 
 
Igår så vaknade jag i tid igen. Sweet! Åkte och gymmade vi tolv ungefär och var där i typ två timmar med crosstrainer, styrka och simning. Perfekt! Sen hem och gjorde lite pannkakor. Så sjukt gott! Sen skypade jag lite med mamma innan jag åkte till köpcentret här i Stamford och träffade en annan svensk tjej som heter Victoria. Jättetrevligt, vi var på Starbucks i typ tre timmar och bara tjötade. Sen hem och äta lite mat och sen skypade jag med Almis i tre timmar haha. Kul! Kunde dock inte somna igår så jag det blev inte speciellt många timmars sömn inatt = trött tjej och tidig kväll ikväll! Men nu ska jag till gymmet, vi hörs :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0