Sorry people!!

Har både glömt av och inte orkat blogga. Ber om ursäkt för det! Snabb genomgång av de senaste dagarna;

I tisdags var det en vanlig dag har jag för mig, tror inte jag gjorde nånting speciellt överhuvudtaget. Eller det var nånting men jag kommer inte ihåg vad det var...hehe. Så kan det gå när man inte bloggar på ett tag..ELLER JUST DET! Jag behövde inte följa med till gymnastiken, K tog hand om den själv så jag hade en chill eftermiddag, även om jag var tvungen att börja röja undan i det rummet som ska bli Zs nya. Men det var rätt chill ändå. Igår var det en vanlig morgon och sen åkte jag direkt till gymmet. Hade lektion med min nya PT, en tjej denna gången. Hon var bra, pushade mig riktigt hårt! Sen åkte jag hem och skypade lite med mamma. Tjejerna hade bara halvdag i skolan så de var hemma redan runt 13.50 och då hade jag två play dates här hemma, vi åt lite frukt och sen pysslade vi. S och hennes kompis gjorde stora pokemon-kort och jag, Katie och hennes kompis gjorde alla hjärtans dag-kort. Nice. Sen kom Z hem också och hon fick lite snacks och sen skickades hon iväg till fotbollen samtidigt som Katies kompis åkte hem (runt halv fem) och jag började med middagen. Vid halv sex åkte även S kompis hem och vi satte oss ner för att äta allihop. Lite bitchig attityd vid middagen, inte bra. Jaja, på kvällen så åkte jag och fikade med svenska Victoria på Starbucks där vi träffade på hennes kompis Molly (också från Sverige, från Marstrand) och hennes kompis Robin från Holland. Jättetrevliga tjejer, Molly tränar tydligen på samma gym som jag också! Nice. Blev inte så sent, var hemma runt halv tio ungefär. Somnade tidigt.

Inatt var det storm här borta. Vaknade vid halv fyra av att fönsterrutorna skakade så jag trodde de skulle gå sönder. Det var helt galet verkligen!! Blev nästan lite rädd när jag kollade ut genom fönstret och såg träden vaja lite för mycket, haha. Men jag gick och la mig igen om somnade om. Så sen blev det en vanlig morgon för stormen dog ut direkt (även om det fortfarande är lite blåsigt). Körde tjejerna till skolan idag för jag skulle köra K till tåget ändå. Sen vid halv tio åkte jag till gymmet för att möta upp Molly och köra ett Zumba-pass. Helt okej, men tydligen var den här tränaren inte så bra som de brukar vara. Kul att träna i alla fall och att ha lite sällskap! Sen dess har jag bara chillat. Asgött! Men nu ska jag börja jobba igen, måste städa undan i lekrummet, vika tjejernas tvätt och förbereda för deras hemkomst då det blir lite snacks och sen dans för Katie och S. Hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0