Trööööött

Ögonlocken trillar ihop så det får bli ett snabbinlägg. Vanligt jobb under morgonen, när tjejerna hade åkt iväg till skolan så organiserade jag om deras skåp här nere. Sen åkte jag och K nånstans men jag kommer inte ihåg vart. Just det, till Starbucks en liten bit bort för att träffa min nya AD. Dona var jättetrevlig och verkar verkligen ta sitt jobb på allvar till skillnad från min gamla som inte hjälpte mig överhuvudtaget. (Apropå henne, fick mail av henne för några dagar sen där hon undrade hur jag hade det...kors i taket!! Jag har inte svarat än...). Så det var trevligt, hon visade mig lite information och sådär, inget nytt egentligen. Sen åkte jag och K vidare till en italiensk restaurang där vi åt lunch, det blev pizza idag. Underbart gott! Love pizza... Jaha, sen åkte vi hemåt och jag fixade i ordning Zs fotbollskläder och snacksen de skulle äta när de kom hem. Sen var jag klar (behövde inte laga mat, det gjorde K idag) så jag kunde skypa med mina tjejer där hemma. Älskar det verkligen, att bara sitta och lyssna på dem när de pratar...det är så mysigt liksom. Men nu var det sista gången på ett tag ju. Snart får jag väl kanske krama om Sandra istället får jag hoppas! I alla fall, ha en säker flygtur och hör av dig så fort du är framme!! Vid halv tre-tre nånting så förberedde jag det sista inför tjejernas hemkomst och sen hämtade jag dem vid bussen kvart i fyra. Då blev det snacks innan K körde S till sin playdate och hämtade upp Kates playdate. Jag stannade hemma med Z som var tvungen att vila lite innan sin fotbollsträning. Jag råkade vid upprepade gånger kalla det för "football" också, det heter ju soccer på engelska...så till slut frågade de varför jag kallar det för football hela tiden och jag förklarade då hur mycket mer logiskt det är eftersom man spelar med fötterna osv och de tycker jag har rätt! Lycka. I alla fall. Sen körde ju då K iväg med Z till fotbollsträningen och jag fick ta hand om två fem-åringar som skulle äta lite och leka. Det gick bra. Vid halv sju var det upphämtning och avlämning så där satt jag med originaluppställningen och vi kunde äntligen äta lite middag. Sen städade jag undan lite i köket och sen var det tack och hej. Hade tänkt åka till köpcentret efter jobbet men E blev sen med bilen så jag kunde inte göra det. Just idag, enda dagen jag hade tänkt på det liksom haha. Menmen, får ta det typ imon istället! Jaha, så jag har kollat på Pretty Little Liars istället. Love! Nu MÅSTE jag sova...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0