I'm alive!!

Faktiskt! Har inte skrivit på över en vecka, vad är det som händer? Jo det ska jag berätta för er, jag tog en sväng över till västkusten lite sådär spontant bara. Japp, i torsdags flög jag över till San Jose och lille Phlippis. Det hela blev ju bestämt väldigt hastigt och lustigt så jag hade inte riktigt tid för någonting mer än att packa haha. Så i torsdags gick mitt flyg klockan sex på morgonen och jag var framme i San Jose halv tolv deras tid. I torsdags gjorde vi inte så mycket, gick en sväng till köpcentret som låg på fem minuters gångavstånd till Philips morbrors lägenhet där vi bodde. Köpte mig en ny rosa bikini, min gamla var så sliten så det var dags för lite uppdatering tyckte jag allt. Från Abercrombie blev det denna gången! På kvällen gick vi ut och åt och sen kollade vi på en film innan vi (jag) kollapsade av trötthet. På fredagen tog vi bilen (BMW, cab..såklart! Så nu kan jag checka av det från min Bucket-list, åka nercabbat genom California!) till en outlet som låg typ en timma bort. SJUKA priser!! Köpte alldeles för mycket grejer men bara saker som jag planerat att köpa så det var ju bra i alla fall. Köpte nya gympaskor, vit skjorta, militärgröna byxor, beiga chinos och jeans till exempel. Och äntligen mitt set från Juciy Couture!! :D som jag har längtat! Fick hela setet för 120 dollar, alltså typ 750 spänn. Så jävla värt!! Riktigt nöjd faktiskt. Ja hela det stället var ju bara märkesaffärer och jag är inte direkt den som brukar köpa sånt, men nu när det var så sjukt billigt kunde jag ju faktiskt unna mig. Kvalitén är ju faktiskt såå mycket bättre så det kommer bli jobbigt att gå tillbaka till bara h&m och gina där hemma...men får köpa på mig ordentligt här innan jag åker hem igen! I alla fall, vi var på den där outleten hela dagen och när vi kom hem så gick vi på bio. Vi såg 21 and over. Riktigt bra film, skrattade så jag dog typ. Helt sjuk haha! Jaha, i lördags så lagade vi först en fet frukost med pannkakor, bacon och ägg innan vi drog iväg mot San Fransisco. Först åkte vi till en strand som hette Half Moon Bay men det var så blåsigt så vi stannade bara till typ fem minuter innan vi åkte vidare till Golden Gate-bron. Riktigt häftigt! Såg Alcatraz också. Sen åkte vi in till själva stadskärnan och gick runt där ett tag. Det var nog det tråkigaste på hela resan, för där såg det ut som en stad som alla andra. Har nog blivit lite bortskämd när jag bor i New York liksom...men ja, sen åkte vi hem och gick ut och åt. Kollade på en film och slocknade gott. Söndag bar det iväg mot Six Flags som är en ball nöjespark. Där var vi och åkte hela dagen, hur kul som helst! En del köer men inte så farligt ändå. Chill! Hem och kolla på film. På måndagen lagade vi brakfrukost igen och sen hängde vi bara vid poolen typ hela dagen innan vi stack till köpcentret en snabbis igen, jag var tvungen att köpa present till mina tjejer. Sen åkte jag till flygplatsen vid fem och inledde min lååååånga hemresa. Men det var helt okej ändå. Var hemma typ tio på morgonen new york-tid. Åkte från sol och 23 grader till snö, regn och 4 grader. Kul liv. Men det var en helt fantastisk resa måste jag säga! Vill tillbaka till San Fransisco, vill se mer av stadskärnan och så vill jag åka ut till Alcatraz! Men åh vad kul vi hade, härligt att träffa Philip också. 
 
Hörs snart!! Hoppas jag, haha...


Kommentarer
Mams

Äntligen! Skulle vara kul med lite bilder oxå......
Både på det du/ni gjort och det du köpt.
Kramkram

2013-03-21 @ 08:39:57
Anonym

Hur lång tid tog det från det att din ansökan blev approved by au pair care tills den första familjen hörde utav sig? :)

2013-03-21 @ 21:09:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0