Redan helg?

Gud vad den här veckan har gått fort!! Helt galet ju...kan iofs bero på att jag bara jobbat tre och en halv dag haha. I tisdags så hade de gymnastik och jag hade sällskap av Simone. Var gaaalet trött på kvällen vill jag lova så jag bara somnade så fort jag hade slutat i princip. Tjejerna har haft halvdag i skolan onsdag, torsdag och fredag så i onsdags hade Z nån skolaktivitet efter skolan så jag, S och Katie hade lekdag här hemma. Sen kom Z och en kompis hit också. Inga konstigheter, inga aktiviteter. Fortfarande sjukt trött men jag stack till gymmet en stund ändå. Igår var det ju halvdag igen, Z hade play date hos en kompis, S hos en annan kompis så jag och Katie hade lite kvalitetstid. Vi spelade lite spel på iPaden, spelade uno och målade lite. Sen var det egentligen hiphop men de hoppade över det för de var tvungna att köpa fotbollsutrustning. När jag jobbat klart så åkte jag till gymmet igen. Tufft som fan! Idag är det halvdag igen, har fixat play dates till Katie och S men väntar fortfarande på svar från Zs kompis. K opererar sin näsa idag också så det blir lite extra ansvar för mig. Jag kommer ha fem, eventuellt sex barn att ta hand om helt själv idag. Underbart! Haha...men det ska nog gå bra det med. Det blir nog inga bråk i alla fall för vi ska ju ha kompisar här. Men det är bara några timmar, sen är det simning för Z och S. Men ja, sånt är läget at the moment. Nu när jag har helg kommer jag förhoppningsvis få lite mer energi till att skriva och uppdatera er, har verkligen inte haft nån energi eller lust med det. Har även fått två frågor jag ska försöka svara på. Men ikväll ska jag ut och äta med svenskarna så vi får se, men imon lovar jag att skriva!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0