Bränt mig på ryggen

Som FAN till och med. Det gör inte ont alls men är så himla rött. Glad ändå att jag hade axelbandslös klänning så att jag inte fick några fula linjer men ändå. Får väl skylla mig själv för att jag inte smörjde in mig också när jag spenderade en heldag inne i NY i solen. Jaja, vi tar veckan från början.
 
I måndags var det ju som sagt tråkigt väder så jag gjorde inte mycket alls. Har för mig att jag gjorde nåt på eftermiddagen dock. Kommer verkligen inte ihåg vad men något var det. I tisdags var det en vanlig dag men det var gött väder så jag satt ute ett tag och bara chillade. Sen var det gymnastik och jag och Simone bytte tjejer som vanligt. Sen hem och absolut ingenting den kvällen. Trött som en gnu! I onsdags gick jag till stranden med Simone, helt fantastiskt skönt. Inga aktiviteter för tjejerna, deras mormor var dock här och tvättade deras hår vilket tar typ fyra timmar haha. Så jag åkte och handlade och gjorde lite andra ärenden så länge. På kvällen åkte jag till Starbucks med Simone och vi planerade våran långweekend i slutet av maj. De firar nämligen Memorial Day här den 27:e maj vilket är en måndag så vi har båda fått ledigt fredagen innan så vi kan åka iväg nånstans. Först tänkte vi dra till Chicago men K sa att det är rätt tråkigt där så vi kollade runt lite och bestämde oss för Toronto istället så det blir en tur till Kanada. Ska bli jättekul!! Så på måndag ska vi boka flyg och sånt där. Toppen! I torsdags drog vi till stranden igen, inget konstigt alls. Hade PT-lektion på gymmet också, äckeljobbigt för mina små armar. Dog typ. Sen var det dans för S och Katie och fotboll för Z. När jag jobbat klart stack jag och Simone till ett annat Starbucks för att fira Johanna som fyllde år. Det var ett helt gäng tjejer där så det var kul! Vi var alla sjukt trötta dock men det var kul. I fredags var det vanlig dag, satt ute och solade en stund men vi hoppade över simningen för att de hade tvättat håret på onsdagen. Så vi hade mysdag hemma istället. Skönt! När jag jobbat klart åkte jag iväg till nån restaurang med Molly och Ida där vi åt lite tapas. Provade nåt nytt också. BLÄCKFISK. Friterad bläckfisk och det var helt okej. Smakade fisk fast med en konstigare konsistens. Men rätt gott ändå! Idag åkte jag in till NY vid 11 och träffade Emelie och en annan svensk au pair som har varit här i typ två månader som heter Johnny. Vi hade picknick i Central Park (och det var då jag brände min rygg...) innan vi desperat letade efter en toa, gick till Fika, köpte frozen yoghurt och vandrade runt i the Village och hamnade nere vid Hudson River en stund. Bra dag i NY helt enkelt. Skitrolig tågtur hem också, hamnade bredvid två medelålders kvinnor och en yngre man och vi började prata om allt möjligt, NY, barn, mat och näring, att leva livet när man är ung, Sverige, osv osv. Älskar USA, haha. Sånt händer verkligen bara här och det är ju så underbart! Såna grejer är nog det jag kommer sakna mest med USA. Och hur billigt allt är! Apropå sakna USA, jag åker snart hem ju...fick mail från AuPairCare i tisdags där det stod att jag måste ansöka om datum för min hemresa. Känns ju helt galet ändå. Måste verkligen ta tag i det där med mina kurser nu också..får väl kolla på det lite imon antar jag, har inte så mycket planerat då förutom att jag ska till beachen med amerikanerna. Men ja, sånt är läget nu. Maj, juni, juli och sen hem typ. Sjuuuukt. Ha de gott heeeej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0