Tiden försvinner...

Ja, jag hinner inte med!! Det är helt galet vad alla dagar bara försvinner in i varandra och veckorna bara flyger förbi. Det är så konstigt verkligen för på ett sätt känns det som att det här året har pågått i evigheter verkligen och på ett annat känns det som att jag kom igår typ. Kan inte förstå att jag snart har varit här i nio månader och bara har tre kvar. Helt sjukt...men väldigt skönt också!
 
I söndags hängde jag ju på beachen under dagen och fick mig lite färg. Sweet! Sen kollade jag upp lite kurser också men bokade inget. På kvällen drog jag till gymmet och köttade lite bara. I måndags var det en vanlig dag, hade PT-lektion på gymmet vid tio och sen åkte jag hem och stekte lite i solen. Sen vart det jobb, squash då som vanligt. Inga konstigheter med det, hem, läxor och sen var jag ledig. Då stack jag över till Simone och vi bokade våran Toronto-resa, woopwoop. Så om två veckor åker vi :D härligt! Sen i tisdags var det också en vanlig dag, gymmade på förmiddagen och sen chillade jag lite mer ute i solen. Nu börjar man få lite färg igen, helt underbart. Sen var det gymnastik för de yngsta och fotboll för Z. Sen hem och äta snabbt innan jag åkte och lämnade av alla tre på skolan igen för nåt event de skulle på med E. Så det blev en rätt tidig dag, var klar med ungarna redan vid kvart över sex så då åkte jag bara hem och städade undan innan jag och Eddie planerade våran semester-vecka. Får väl se vad det blir av den! I onsdags var det PT-lektion vid tio och sen hem och VILA. Regn och åska så ingen solning då. Inga aktiviteter för tjejerna heller så vi var hemma och lekte, jag lagade mat osv osv. Inga konstigheter. Idag så var det inga konstigheter heller, anmälde mig till min Boston-kurs så nu har jag i alla fall en klass klar. Ska registrera mig till den andra också. Orkade inte gymmet så jag har slappat här hemma bara, det tyckte jag att var värd efter tre hårda dagar där. PT-lektion imon också så jag förtjänar lite ledigt. Idag är det dans och eventuellt fotboll, men det spöregnar och åskar så vi får se om det blir träning ändå. Annars då? Tiden rullar iväg. Räknade ut att jag har 14 helger kvar här i NY-området. Av de 14 helgerna kommer jag vara bortrest 5. Toronto, Niagarafallen (som jag fortfarande inte bestämt när, men jag SKA dit), Washington (förmodligen den 6/7-7/7 med Emelie, inget bestämt än dock), Boston och Long Island (vilket inte är en lång resa men ändå. En helg borta hemifrån). Jag har också två andra helger fullbokade och två andra helger uppbokade en dag. Vilket ger mig fem lediga helger kvar. Den helgen som kommer nu medräknad. JAG DÖR. Men OJ, vad kul det kommer bli! Så det blir full rulle men det är så jag gillar det ju. Typ. AAAHHH, jag bara orkar inte nu, haha. Men det blir nog bra till slut! Vi hörs :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0