Helgen snart över?

Ja, ännu en helg är snart över. I fredags hade Katie barnkalas så det var 16 hyperaktiva barn som sprang runt och var glada. Tur att vi inte var hemma utan på typ ett lek och busland så det gick bra. Efter det åkte jag och Simone iväg till en restaurang och käkade hamburgare som vi dock inte var alltför imponerade av...men det var trevligt i alla fall. Igår så åkte jag in till NYC med Simone, Johanna och Anna (ytterligare en tysk jag träffat några gånger förut) och vi började med att gå till nån typ bbq-festival. Det var ju lite coolt ändå! Dock sjuuukt mycket folk så vi orkade inte vara där så länge så vi vandrade lite upp och ner på New Yorks gator innan vi hamnade på Starbucks och tjötade i nån timma. Sen stack vi och åt middag innan det var dags för en Harry Potter-teater/parodi. Den var SJUKT kul. Det var två komiker som spelade alla roller och det var en kortversion av alla sju böcker på typ 70 minuter. Längesen jag skrattade så ofantligt mycket! Aah, härligt! Sen drog vi oss hemåt, så vi satt på tåget vi halv elva och var galet trötta så vi skrattade åt allt och ingenting och folk måste ha trott att vi va dumma i huvudet hahaha. Men vi hade kul i alla fall! Jaaa, det var fredag och lördag det. Idag ska jag först iväg och luncha med Simone, Johanna och Anna igen och sen har jag lovat att gå på Zs fotbollsmatch innan det är dags för dansuppvisning för de andra två. Så idag blir det familjehäng, woopwoop! Och sen är ännu en helg här över. Då har jag bara sju kvar...


Kommentarer
Anonym

Dax att skriva, nu e det snart helg igen...
/ Kram

2013-06-13 @ 10:19:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0