Veckan i korthet

Jag är hemskt ledsen för att jag har blivit så usel på att uppdatera men jag orkar verkligen aldrig. Så vad har hänt sen sist då? Det är en hel del har jag för mig...i tisdags hade jag lektion med min PT och sen gjorde jag inte speciellt mycket med tjejerna har jag för mig, vi slappade mest. I onsdags hade Z sin avslutningsceremoni iom att hon slutade fyran och då slutar man typ mellanstadiet. Såklart är hon bästa eleven och vann hela två av tre utmärkelser! Endast för att hon har en så himla bra au pair...hehe. Nej men jag är superstolt över henne! Sen hämtade jag upp Eddie på tågstationen, hon skulle ju hit och bo hos oss i några dagar så vi åkte i princip bara hem och landade innan tjejerna kom hem från skolan. Då stack vi till stranden med Simone och hennes tjejer och var där i några timmar. Åt lite glass och hade det allmänt mysigt! Sen hem, laga middag, äta osv innan jag och Eddie drog ner till downtown och vandrade runt. Visade henne våra restaurang-gator så det var nice. Hem tidigt för att sova dock! I torsdags åkte vi till skolan och var där för Z hade nån typ av field-day igen sen åkte vi och käkade lunch och sen kom tjejerna med skolbussen igen och vi stack till stranden igen. Toppen. Middag och sen tänkte vi gå på en konsert i downtown men vi kom försent så man var tvungen att vara över 21. Det sög för det såg sjukt fett ut. Så vi åkte till stranden istället där vi mötte upp Simone, Johanna, Sarah, Anna, Carmen och några nya tjejer. Mysigt. Hem tidigt igen dock. I fredags så körde vi tjejerna till deras sista dag i skolan och Eddie fick säga hej då till dem. Vi firade midsommar med en brunch på IHOP (International House of Pancakes tror jag det står för) och vi sjöng lite sånger osv. Kul! Väldigt osvenskt bara haha. Men man kan inte få allt! Sen släppte jag av henne vid tågstationen. På eftermiddagen slappade jag och tjejerna bara, det var välbehövligt efter två stranddagar. På kvällen åkte jag och Simone och käkade hamburgare som vanligt. Det är våran fredags-tradition! Och alltid bacon-cheese-hamburgare! Aaa, fett gott! Vi var dock trötta av den sjuka sommarvärmen som kommit nu också så ännu en gång blev det tidig hemfärd. I lördags åkte jag in till NY och träffade Eddie en sista gång innan hon återvände till Seattle. Det blev lite shopping, jag fick med mig en supersöt klänning från Ralph Lauren och ett par svara sandaler (ÄNTLIGEN! Jag har letat efter de perfekta skorna i över ett år nu!!) från Guess, båda från sommarrean så det var riktiga kap måste jag säga! Nöjd tjej. Sen tog jag tåget hem med Simone som också hade varit i NY, dessvärre var hon tvungen att jobba på kvällen så vi kunde inte hänga så jag satt hemma och slappnade av lite för en gångs skull och kollade på skärgårdsdoktorn. Mysfaktor på hög nivå! Saknar den svenska sommaren också apropå det. Det är alldeles för varmt här. Sjuk värme faktiskt, det har vart över 30 grader nu i mer än en vecka och så kommer det vara nu mer eller mindre fram tills jag åker. Ska väl inte klaga egentligen men ändå...orkar ju typ inte ens vara ute...blä! I alla fall, igår så åkte jag och Simone runt och tog kort på Stamford, jag har några stycken som kommer upp typ imon! Vi insåg ju liksom att vi åker snart så vi behöver kort på allt nu. Sen på eftermiddagen hängde vi lite på stranden med en tjej från Tjeckien som heter Kate. Sen åkte vi vidare till Rowayton (typ 10 min härifrån) där det var Shakespeare in the Park som det kallas. Skitkul även om jag kanske inte hängde med i hela handlingen. Shakespeare var ju lite konstig...haha. Nej men den var bra, riktigt duktiga skådespelare så det var toppen! Sen hem och soooova. Denna veckan har tjejerna inget summer camp så de är hemma med mig hela dagarna. Tur att K inte börjat jobba heltid än då så hon tar över mellan 9-12 i alla fall! Wohoo. Så idag började jag åtta och jobbade till halv tio typ å då fick jag ledig till tolv så jag stack till stranden och simmade lite. Under eftermiddagen har det varit för varmt för att göra nånting ute så vi har varit inne och gjort lite skolarbete (japp, vi kör läxor över sommaren här borta!), spelat UNO, lagat mat osv. Lugn dag! Imon blir det typ samma sak, jag väntar på svar från alla mammor för att försöka fixa play dates för resten av veckan. Sen börjar väl summer campen nästa vecka hoppas jag!! Nu måste jag ta mig en dusch, kom nyss hem från gymmet och jag stinker. Men jag ska lägga upp lite bilder imon så vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0