Vad som hänt sen sist

Hej kompisar,
ber så hemskt mycket om ursäkt för den usla uppdateringen men jag har glömt/inte haft tid/inte orkat osv. Men nu kommer en kortversion i alla fall. 
Förra tisdagen gjorde jag ingenting speciellt, chillade lite när jag hade slutat bara. I onsdags hängde jag med Simone som vanligt. I torsdags packade jag innan jag stack över till Simone och sov där för vi skulle upp så tidigt i fredags. Tror vi åkte därifrån typ 5.30 för vårat flyg gick 9.15 och det tar ett tag att ta sig dit vill jag lova. Men väl på flyget gick det fort, typ 50 minuter tror jag så det var gött. Vi började med att åka till hotellet och lämna av väskorna innan vi började vandra runt i stan. Vi hamnade till slut i the CN tower som är ett sjuuukt högt torn med en restarurang längst upp där vi åt lyxmiddag. Sen tillbaka till hotellet innan vi gick till baren och drack varsitt glas vin. Trevlig kväll. I lördags åkte vi runt i i princip hela stan med hjälp av spårvagnar. Vi åkte till stranden, China Town, shoppingområdet osv osv. Jättefin stad men ganska litet så vi kände oss rätt klara efter lördagen. Vi bestämde oss därför för att åka till Niagarafallen på söndagen. Så det var precis vad vi gjorde och det var hur coolt som helst!! Helt galet fräckt faktiskt. Upplevelse för livet! Så det var det vi gjorde på söndagen. I måndags åt vi bara en megafrukost och vandrade runt lite innan vi åkte till flygplatsen för att ta oss hem igen för flyget gick 15.15. Det var en jättehärlig resa, vi hade sjukt kul och det var en fin stad. Vi hade ju tur med vädret också så det var skönt! I tisdags var det en vanlig jobbdag, lektion med min PT och på kvällen var jag helt slut så jag bara däckade. Igår var det också en vanlig jobbdag men på kvällen stack jag iväg och käkade middag med Molly, trevligt som vanligt. Idag har det varit FRUKTANSVÄRT varmt. Värmebölja nummer tre och det är värre än nånsin. Jag håller på att dö!! Kommer inte kunna sova inatt. Så jävla hemskt. Det är typ 30 grader ute hela dagarna och mitt rum är förmodligen typ 50. Vill dö typ. Men nu är jag trött så jag måste sova. Fortsätter skriva imon!


Kommentarer
Anonym

När kmr fortsättningen????

2013-06-01 @ 23:13:34
Anonym

Nu e det dax för fortsättningen + bilderna som du lovat/ Kram

2013-06-06 @ 22:58:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0