Sorry, jag ljög visst

Jag har inte alls tre månader kvar. Nu är det i princip bestämt (95% säkerhet) att min värdfamilj åker till Norge i början på augusti och att de därför kommer släppa mig redan då eftersom det annars skulle vara typ två dagar kvar för mig att jobba när de kommer hem. Jag "förlorar" alltså typ tre veckor här...helt plötsligt har jag bara 72 istället för 92 dagar kvar. Och plötsligt känns hemresan så sjukt mycket verkligare. Bara lite mer än två månader kvar. Ja det känns väldigt sjukt vill jag lova men oerhört skönt också! Så räkna med att jag kommer hem runt den 12:e-13:e augusti (för jag ska ju ändå resa lite) istället för typ 27:e. Men allt beror ju på när jag får mitt exakta slutdatum vilket jag förmodligen kommer få imon. Det kändes så verkligt förut när jag skrev det förra inlägget men det är ingenting mot hur det känns nu. Vemodigt men samtidigt härligt. Aaahh sjukt förvirrande...kommer ju sakna mina tjejer hur mycket som helst och min värdfamilj, området här i Stamford och alla härliga kompisar (speciellt Simone) men jag kommer ju också hem till alla saknade människor i Sverige och saknade Göteborg. Nej usch, jag får nog sova på det här nu!
Idag var det i alla fall en vanlig dag med frukost, träning med min PT, lite solning, squash, middag och sen en fika på Starbucks med Simone. Planerade lite inför våran Toronto-resa. Tre dagars jobb kvar sen så åker vi. Ska bli riktigt kul! Men nu är det dags för sängen. Imon väntar en vanlig dag..måste tvätta och städa mitt egna rum en aning. Börjar bli lite bombvarning här igen...skärpning Emilia!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0