Frågor

Fick två frågor för ett tag sen som jag tänkte svara på. Ber om ursäkt för sent svar men bättre sent än aldrig!
 
Hur lång tid tog det från det att din ansökan blev approved by au pair care tills den första familjen hörde utav sig? :)
 
Det tog nog ungefär...3-4 timmar tror jag, haha. Jo men faktiskt, jag fick mail från Au Pair Care vid typ 12 på natten svensk tid att den hade blivit godkänd och att jag låg uppe för familjer. När jag vaknade nästa morgon såg jag att jag hade ett mail i inkorgen som hade kommit runt 3-4 på natten. Så det gick fort. På eftermiddagen samma dag fick jag mail från familjen i Arizona som jag matchade med. Min ansökan blev godkänd på natten mellan onsdag och torsdag, intervjuerna var på torsdagen, andra intervjun med familjen May på fredagen, tredje på lördagen och det var efter den tredje intervjun vi matchade. Så det gick väldigt, väldigt fort allting! Kanske lite väl fort om man tänker tillbaka men samtidigt ångrar jag ingenting. Jag ångrar inte att jag valde "fel" familj första gången. Jag lärde mig så otroligt mycket på det, av att bo där, ta hand om nyfödda tvillingar och av att vantrivas. Från början var ju allt toppen och jag skulle faktiskt inte ändra på speciellt mycket överhuvudtaget om jag kunde. Nu har jag bara fått chansen att se två helt olika delar av USA, uppleva två helt olika familjer, miljöer, kulturer osv och jag är sååå lycklig över det! Så hur konstigt det än kan låta så hade jag nog gjort samma sak om igen. I och med att jag hittade min drömfamilj i rematchen så var det verkligen värt den jobbiga tiden jag hade runt jul. 
 
(Sorry för att jag flummade ut lite i svaret men det är också en väldigt vanlig fråga, ångrar du att du valde den första familjen? Och svaret är alltså nej tro det eller ej!)
 
Gjorde du en video när du skulle hitta en värdfamilj? Isåfall skulle du kunna lägga ut den här? Jag ska strax påbörja min ansökan men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska säga i videon...behöver tips!! 
Kram
 
Ja, det gjorde jag men den tänker jag verkligen inte lägga upp!! Hahahaha...kan nog vara bland det sämsta som visats. Jag har asful engelska (verkligen SÅÅÅ dålig, både grammatik och uttal. Jag säger inte att jag är bra nu, men definitivt bättre! Och jag får komplimanger för min engelska hela tiden hehehe...SCORE!) har astillgjort skratt och ser bara konstig ut. Så tack, men nej tack så kul ska vi inte ha det! Men det du ska säga är väl lite om dig själv, säga vart du kommer ifrån, hur gammal du är, dina intressen, vad för typ av barnerfarenhet du har, varför du vill åka som au pair...så det är inte så svårt, skriv ett manus och gör korta klipp som du kan klippa ihop sen! :) Kram!
 
Fler frågor välkomnas givetvis, ska svara snabbare nästa gång jag lovar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0