Hela långa veckan

Long time no see. Sorry för sjukt dålig uppdatering denna veckan men jag har verkligen haft helt galet fullt upp. Jobbat hela dagarna och gjort saker på kvällarna eller så har jag varit så trött så jag bara kollapsat helt enkelt. Men nu är jag back on track och ska berätta om min långa, men roliga, vecka.
 
I tisdags så började jag ju jobba tidigt och sen åkte vi till Stepping Stones med Katies kompis. Vi mötte också upp Simone och hennes tjejer där så vi hade en härlig dag i härligt väder. Tjejerna lekte och hade kul och vi var nog där till typ två ungefär tror jag då vi återvände hem. Jag har för mig att vi gjorde nånting då men jag har inget minne alls av vad det var. Jaja, Katies kompis åkte hem vid halv fyra och då lagade jag middag och sen fick jag sluta tidigare för E var hemma från jobbet så det var rätt skönt. Stack till gymmet på kvällen med Molly och vi körde lite mage och armar, sjukt jobbigt för mina små spagettistrån. Nej, jag har inga armmuskler överhuvudtaget...men med lite hjälp av Molly och bra övningar kan det nog gå kanske haha!
I onsdags så började vi dagen med att åka till en pysselaffär och köpte lite pyssel. Tjejerna fick 10 dollar var och så fick de köpa i princip vad de ville (med min åsikt såklart) och vi var där i typ en timma haha. Sen åkte vi och fikade lite på Starbucks och hade supermysigt! Sen hade S en play date och jag, Z och Katie körde K till hennes sjukgymnastik och de uppförde sig riktigt bra och var lugna och fina hela tiden. Toppen. På vägen hem hämtade vi upp S från hennes play date och vi åkte till Starbucks IGEN. Haha, är det spring break så är det! Sen så åkte vi till biblioteket och lånade lite böcker innan vi åkte till en restaurang och skämde bort oss lite. Så det var en lång men härlig dag! Kollapsade hemma sen...orkade inte ens åka till gymmet!! 
I torsdags så började vi dagen med lite lek här hemma innan vi åkte och klättrade i Chelsea Piers vid 12 ungefär. Klättrade i en timma och sen åkte vi till ett ställe där vi köpte smoothies och hade mysigt igen. Sen hem och leka lite medan jag åkte och handlade litegrann och sen lagade jag mat och sen var jag klar för dagen. Så då stack jag till gymmet igen med Molly. Körde ben denna gången, riktigt tufft! Sen hem och somna som en stock.
I fredags var det ju skola igen och jag överlevde spring breaket utan större svårigheter, tur att jag har så lätta barn. Så då körde jag K till tåget innan jag åkte och hade PT-lektion på gymmet, att jag inte dog. Mer än lovligt jobbigt! Fy fan!! Haha men det är så det ska vara ju. Sen hem och skypa lite med min kära mor och sen började jag jobba igen, hämtade K från sjukgymnastiken och sen lite tvätt och sådär innan tjejerna kom hem från skolan. Vi hade lite filmdag här hemma i fredags bara för att tjejerna betett sig så bra under veckan, chill. Sen på kvällen så åkte jag, Molly och Elin till Black Bear och käkade en supergod middag som vanligt. Eller aa, blev bara förrätt och efterrätt haha men det var himmelskt gott! 
I lördags sov jag länge och när jag kom ner vid typ två så flög tjejerna på mig och klagade på att de var hungriga. Då hade E åkt iväg för att köpa nåt och K hade somnat i soffan haha, så jag fick ge tjejerna lite snacks. Det tyckte jag var lite roligt! Inte så att tjejerna svalt på något sätt, de vet hur de kan hitta mat om det behöver! Men på eftermiddagen stack jag till gymmet (körde konståkningshopp, hopprep och bålstyrka) innan jag åkte hem och gjorde absolut ingenting. Var sjukt trött så jag bara blääää..haha. Välbehövligt.
Idag var det så fantastiskt väder så jag bestämde mig för att åka in till New York en sväng, åkte egentligen in själv men träffade på Molly, Ida och Elin där så då fick man lite sällskap ändå. Vandrade mest runt i det goa vädret och njöt av världens coolaste stad. Min favoritplats just nu är nog Central Park och Upper East Side. Riktigt nice! Jaa, så där var jag väl till typ fem innan jag och Elin drog oss hemåt. Jag åkte en sväng förbi amerikanerna och kollade på en film innan jag åkte hem.
Så det var min vecka det! Frågor på det? Ska försöka lägga ut lite bilder imon, nu orkar jag verkligen inte... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0